"Zaručené" postupy na soc. sítích, které až tak zaručené nejsou

09.05.2024

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

"Hashtagy dávat maximálně 5 na příspěvek. 2 více konkrétní s tématem v příspěvku, 3 více všeobecné pro oslovení širšího publika."

"Využívejte vždy co nejvíce hashtagů. Tedy klidně třeba celých 30 na příspěvek."

"Využívejte co nejvíce carousely. Videa už jsou na Instagramu mrtvá."

"Napište u každého příspěvku vždy alespoň krátký popisek."

...

"Zaručených" rad, tipů a doporučení jsem za posledních 10 let, kdy se aktivně pohybuji ve světě marketingu a hlavně sociálních sítí, slyšela tolik, že bych z nich mohla sepsat pořádnou bichli. Všechny mají vždy 3 věci společné:

  • Myslí to s vámi dobře.
  • Hledají zkratku nebo okliku k úspěchu.
  • A hlavně - nefungují.

Teda tak... Ony fungují, ale ne čistě samy o sobě, černo-bíle.

Hned vám to vysvětlím, jak to myslím.

Vše začíná a končí testováním

Úspěšná marketingová strategie není úspěšná proto, že by někdo objevil tajnou díru v systému, anebo zkratku k úspěchu. Úspěšná marketingová strategie je úspěšná proto, že si ji někdo několikrát otestoval.

Ne jednou, ne dvakrát, ale několikrát. A hlavně, třeba u několika klientů.

Miluju, ale nenávidím!

Já mám s podobnými radami takový love-hate relationship.

Na jednu stranu je strašně ráda vyhledávám a testuji, ale na stranu druhou je nerada u mých klientů vidím, protože tuším, odkud vítr vane. 

Hledají snadnou cestu k úspěchu. Hledají nějakou tajnou cestičku, o které si myslí, že ji nikdo jiný předtím nezkusil a neobjevil. Hledají jednoduchou cestu k výhře.

Jenže...

V posilovně taky necvičíte jen biceps, abyste vymakali celé tělo.

Ve škole taky nepřečtete jen jednu knížku, abyste se naučili všechno.

Na mobilu taky nepoužíváte jen jednu aplikaci, abyste komunikovali se všemi.

Doma taky nepoužíváte jen jednu hadru, abyste umyli nádobí, okna a záchod.

...

Asi chápete kam tím mířím.

Dobrá rada nad zlato

Ono ty rady nejsou v zásadě špatné. Špatné je pak to, jak k nim přistoupíme. 

Zda je vezmeme doslova a do písmene, dáme si klapky na oči a vydáme se proti zdi. 

Anebo se z nich poučíme, vyzkoušíme je, otestujeme si je v celé mozaice marketingových činností, které děláme a až na základně toho vyhodnotíme, zda pro nás mají význam či nikoliv.

Svět totiž není jen černo-bílý. Je pestrý, má nespočet barev a odstínů. 

A kdyby skutečně existovala jen jediná rada, která by vás v online světě vystřelila do vesmíru, už by se o ní vědělo a dělali by ji všichni.

Jenže...

Když by to dělali všichni a všichni by tedy byli nejlepší, neznamenalo by to potom, že vlastně všichni jsou na stejné úrovni?! Tedy, že jsou všichni průměrní?! Tedy, že nikdo není nejlepší?! A že vlastně zase žádná jediná opravdová rada na úspěch neexistuje?!

Důvěřuj, ale prověřuj

Dívejte, neříkám, že nemáte poslouchat nikoho, kdo se vám snaží pomoci. Právě naopak. Poslouchejte všechny okolo, vnímejte, co říkají, ukládejte si jejich rady, tipy a náměty. Je to super.

Avšak vždy si to otestujte u sebe.

Podle mě totiž žádná jedna instantní rada na úspěch neexistuje. Podle mě je to souhra spousty faktorů a jednotlivých dílků.

Zkoušejte proto všechny dílky zvlášť a vytvořte si z nich svou vlastní marketingovou mozaiku, která vám a jen vám bude fungovat.

A nezapomeňte při tom všem zkoušení, promýšlení a testování na selský rozum. Někdy na něj totiž zapomínáme...

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

Já, Natálie Rumpala, IČ: 04860403 používám soubory cookies, abych vám zajistila správné fungování a bezpečnost mých stránek. Tím vám mohu zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě. Abych cookies mohla používat, musíte mi to povolit.
Více informací o tom, jak cookies zpracovávám, nebo jak můžete svůj souhlas odvolat, najdete zde: https://www.rumpala.cz/informace-o-cookies/ 

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.

Bez nezbytných cookies se neobejde správné a bezpečné fungování těchto stránek a registrační proces na nich.
Funkční cookies ukládají vaše preference a uzpůsobí podle nich tyto stránky.
Výkonnostní cookies monitorují výkon těchto stránek.
Díky marketingovým cookies mohu měřit a analyzovat výkon mého webu.