Vytváření reklam s proklikem do Messengeru

14.05.2020

Pokud spravujete firemní profil na Facebooku a snažíte se v této oblasti poctivě vzdělávat, určitě jste už snad tisíckrát slyšeli nebo četli, jak se nastavují reklamy s cílem dostat lidi na web, získat jejich lajk, anebo jak je přesvědčit, aby u vás nakoupili. I já už jsem takových článků napsala spousty. Jenže ne vždy to nutně musí být jediným cílem vašich placených reklam na Facebooku. Někdy vám může stačit, že vám daný fanoušek pošle zprávu na Messengeru. Jak toho tedy dosáhnout? Jak vytvořit reklamu s proklikem do Messengeru?

Vytváření reklam s proklikem do Messengeru 

Vytvoření takové reklamy je stejně jednoduché, jako každé jiné. Proklik do Messengeru je totiž pouze jedním z dalších možných cílů, kterého můžete reklamou dosáhnout. Takže místo cíle například získání reakcí, nebo prokliku na web, vyberete možnost "Kontaktovat potenciální zákazníky přes chat".

Kde se nastavují reklamy s proklikem do Messengeru?

Takto můžete nastavit kampaň buď přímo u každého jednotlivého příspěvku, kde vždy vyberete možnost "Kontaktovat potenciální zákazníky přes chat", anebo pak také přes Správce reklam, kde při vytváření nové Kampaně zvolíte možnost "Zprávy".

Dále následuje již klasické zvolení denního či dlouhodobého budgetu, definování cílové skupiny, případně vytvoření podoby samotné kampaně.

Proč reklamy s proklikem do Messengeru?

Proč vůbec tuto formu reklamy vyzkoušet? K čemu je tato forma reklamy dobrá? Proč by se vám mohla reklamy s proklikem do Messengeru hodit?

Scénářů může nastat celá řada. Ten nejjednodušší počítá s tím, že tímto způsobem můžete svým fanouškům poskytnout podporu a možnost zodpovědět jim jejich otázky. Nemusí tedy nic složitě vyhledávat na vašem webu. 

Dále pokud například nevlastníte žádný moderní rezervační systém, tak můžete tímto způsobem vaše fanoušky vyzvat, aby si u vás sjednali schůzku. Dále takto mohou dokončovat některé nákupy, anebo doplňovat informace k objednávce. V neposlední řadě se vám tato forma reklamy může hodit při náboru nových zaměstnanců

Možností ale může být mnohem, mnohem více. Stačí se nad tím jen zamyslet. Nemusíte tedy tupě nastavovat reklamy pouze s cílem získat proklik na web, anebo lajk.

Reklamy s proklikem do Messengeru

Smyslem tohoto článku bylo představit vám reklamy s proklikem do Messengeru, a to, že takové reklamy vůbec existují a že i vy je ve svém online Marketingu můžete využít. Příliš často se o nich totiž nemluví. 

Spousta marketingových specialistů zmiňuje pouze reklamy s proklikem na web, konverzní kampaně, anebo remarketing. To jsou sice velice efektivní a důležité formy reklamy, ale rozhodně nejsou jediné, proto je fajn vědět i o těch ostatních. Reklamy s proklikem do Messengeru se často opomíjí a ne každý je dokáže efektivně používat. Přitom vám mohou udělat stejnou, ne-li lepší službu, než například reklamy s proklikem na web. 

Proto na kampaně s proklikem do Messengeru nezapomínejte a třeba jen na zkoušku je někdy vyzkoušejte. 

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...