Co se stane, když si Speciální kategorii reklam nevyberu?
Co když do Speciální kategorie reklam spadáte, ale při nastavování reklamy ji nezaškrtnete?
Reálně mohou nastat dva scénáře:
- Facebook si toho nevšimne a reklama vám normálně poběží. (Nebo alespoň do té doby, dokud si toho META nevšimne, svou chybu nenapraví a reklamu vám nestopne.)
- Anebo, Facebook si toho všimne a okamžitě vám reklamu zamítne. Reklama vám tedy vůbec nepoběží, nebude se zobrazovat, ani nebude využívat žádný rozpočet, dokud svou chybu nenapravíte a Speciální kategorii reklam si nezvolíte.
Filištíni pozor: Nyní vás možná napadá: "Tak já to tedy risknu, a Speciální kategorii reklam nezaškrtnu. On si toho Facebook možná nevšimne, jak tady píše Natálie, a já si budu moct krásně nastavit reklamu přesně tak, jak chci."
Na tohle bacha!
Facebook vám může v takovou chvíli váš Reklamní účet úplně zablokovat, takže nebudete moct nastavovat vůbec žádné placené kampaně. A dokonce takto můžete dostat perma ban - tedy permanentní zablokování bez možnosti odvolání.
Toto proto neriskujte!
Proč vůbec Speciální kategorie reklam existují?
Možná si teď říkáte, k čemu to tedy je? Proč nějaké Speciální kategorie reklam existují? Co z toho jako inzerenti máme?
Jako inzerenti nic moc - omezení zacílení, omezení propagací, omezení nastavení.
Ovšem jako uživatel, na kterého je taková reklama zacílená, jste lépe chráněni, nediskriminováni, rovnocenně zacíleni.
Speciální kategorie reklam existují hlavně kvůli různým problémů, kterým Facebook v minulosti čelil, a kvůli Evropské unii.
Dneees se spolu podíváme zpátky do minulosti na to...
Kdysi dávno (cca 10 let zpátky) žádné Speciální kategorie reklam neexistovaly. Zkrátka jste nastavili reklamu, ať už se týkala čehokoliv, a modlili se, aby vám ji Facebook schválil. A to i v případě, že se vaše reklama žádného hraničního tématu netýkala.
Facebook totiž dokázal za nevhodnou reklamu vyhodnotit třeba i reklamu na plastová okna, na cibuli, nebo na dřevěné ploty.
Ano, čtete správně, toto všechno bývalo vyhodnocováno jako nevhodné, hraniční, nebo dokonce zakázané.
Zároveň bylo čím dál tím více problémů s reklamami na úvěry a půjčky, s politickými tématy a s reklamami nabízejícími práci.
Buď byly příliš diskriminační (například reklama na Sekretářku, která cílila jen na ženy a jen v určitém věku), anebo příliš na hraně (například reklamy na nevýhodné nebankovní úvěry).
A aby to tedy Facebook nějak reguloval, vytvořil Speciální kategorie reklam.
V reálu si to představte tak, že jakmile spadáte do některé ze Speciálních kategorií reklam, zařadíte se na Facebooku do určité škatulky, ve které následně musíte splňovat přísnější podmínky pro nastavení kampaní.
Je nastavení reklamy spadající do Speciální kategorie reklam stejné, jako jakékoliv jiné nastavení kampaně?
A na závěr si osvětlíme - co se vlastně stane, když do některé Speciální kategorie reklam spadnete.
Nejcitelněji to pocítíte během samotného nastavování takové kampaně.
Najednou už totiž nebudete moct cílit na konkrétní osoby (například jen na muže, pouze ve věku 20 - 25 let a s konkrétními různými zájmy). Najednou vás cílení nepustí vyhrát si s cílovkou.
Najednou budete mít před sebou četná omezení, se kterými budete muset pracovat:
- Věk oslovených uživatelů bude ve většině případů zamrzlých na 18 - 65+ let
- Zájmy cílovky budete moct volit jen velmi, velmi omezeně
- Místo zacílení může být také omezené na celou ČR
- Pohlaví oslovených uživatelů také nebudete moct specifikovat a budete muset cílit jak na muže, tak i na ženy
Je tomu tak proto, abyste nemohli ze zacílení nikoho diskriminovat, vyčlenit, anebo naopak zvýhodnit. Aby všichni měli stejnou šanci vidět vaši reklamu.
Ovšem, ač je to nepříjemné a pro vás jako inzerenta značně omezující, nedá se s tím nic dělat. Pokud chcete používat METU pro své placené reklamy, musíte se smířit s jejími podmínkami, které si pro placenou inzerci stanovuje.