Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Skupiny na Facebooku a jejich nastavení soukromí
Skupiny na Facebooku se v poslední době těší stále větší popularitě. Není se čemu divit. Dosah příspěvků zveřejněných jejich prostřednictvím výrazně převyšuje viditelnost zpráv publikovaných na firemních profilech. Pokud se tedy na této sociální síti chystáte založit novou komunitu, čeká vás několik rozhodnutí. Mezi jedno z nejdůležitějších bude patřit nastavení jejího druhu.
Jaké typy skupin existují?
Můžete zvolit některou ze tří základních variant:
- Veřejná
- Uzavřená
- Tajná
Čím se liší?
V případě veřejné komunity veškeré příspěvky publikované jejími členy může číst kdokoliv.
Rozhodnete-li se pro uzavřenou, funguje to přesně naopak. Její návštěvníci vidí pouze popis a některé základní informace. Aby se dostali k jejímu obsahu, musí se stát členy.
Lze vytvořit i tajnou skupinu, o níž se dozví jen ti, kterým pošlete pozvánku.
Výhody a nevýhody
Každé z těchto nastavení má své výhody i nevýhody. Pojďme se podívat, v jakém případě se vyplatí vybrat jednotlivé možnosti.
Jde vám o maximální dosah publikací? Zvolte prvně jmenovanou variantu. Nejen příspěvky publikované uživateli, ale i komentáře a lajky se mohou objevit ve feedu přátel těch, kteří se podílejí na tvorbě obsahu či na interakci s ním. To v konečném důsledku znamená vyšší viditelnost a bezplatnou reklamu.
Uzavřené skupiny přijdou vhod zejména těm, kteří plánují hovořit o citlivějších tématech. Nikdo nemůže jen tak přijít a začít si číst jednotlivé příspěvky, pokud se nestane členem. Tento princip nabízí o něco vyšší úroveň soukromí. Měli byste však mít na zřeteli, že se zároveň jedná tak trochu o iluzi a při interakci s ostatními uživateli se nechovat, jako byste se nacházeli v nějaké tajné zvukotěsné místnosti, z níž nikdy neunikne ani hláska.
Posledně jmenovanou možnost využijete v případě, že skutečně vyžadujete maximální stupeň anonymity. Rozhodně se nehodí pro marketéry, mezi jejichž priority patří co nejvyšší možný nárůst počtu členů.
Skupiny na Facebooku a jejich nastavení soukromí
Jak jsem vám ukázala, neexistuje jedno jediné univerzální nejlepší řešení. Jako první si vždy musíte položit otázku, co přesně očekáváte, jak toho chcete dosáhnout a jak vysoká úroveň soukromí by mohla být ideální pro pozvané členy.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.