Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Rozměry reklamy na Facebooku
Facebook má velmi sofistikovaný reklamní systém. Ostatně patří i k nejužívanějším sociálním sítím. Jaké by měly být parametry textu a fotografie ve facebookové reklamě?
Fotografie a její parametry v rámci facebookové reklamy
Do reklamy na Facebooku je možné použít fotografii i video. Obrázkové reklamy prozatím dominují, neboť přidat fotku je pro inzerenta zpravidla jednodušší než vytvářet video. Právě obrazový doprovod zásadním způsobem rozhoduje o funkčnosti reklamy a již na první pohled upoutá pozornost.
Nejpoužívanější formát reklamy
Nejpoužívanějším formátem reklamy je v současnosti statický Single Ads. Doporučované rozlišení obrázku je v současnosti 1200 x 628 pixelů. Poměr je možné optimálně nastavit na 9:16 až 16:9 (bez odkazu), případně 1,91 až 1:1, pokud je odkaz obsažen.
Požadovaný formát obrázku by měl být JPG nebo PNG. Animované obrázky ve formátu GIF jsou povoleny taktéž, ovšem měly by být nahrány na Facebook jako video. Maximální velikost souboru může činit 30 MB.
Text v banneru
V reklamním banneru bylo v dřívějších dobách povoleno maximálně 20 % textu. Dnes už toto pravidlo není nastaveno, nicméně stále platí, že vyšší podíl textu snižuje účinnost reklamy. Je proto na místě obrázek před použitím prostřednictvím online nástrojů zkontrolovat.
Nutné je dbát také na to, že Facebook použité fotografie limituje i z hlediska toho, co zobrazují. Omezení platí například pro alkoholické nápoje, před a po fotografie (typicky u hubnutí) či nahotu.
Důležité zásady pro práci s texty na Facebooku
Doporučení k textu má Facebook rovněž. Primární text by neměl být delší než 125 znaků. Titulek je na místě omezit na nejvýše 40 znaků a popisek na maximálně 30 znaků.
Aby reklama byla na sociálních sítích skutečně účinná, měla by být nejen technicky správně navolená, ale především nést v sobě konkrétní sdělení. To by mělo být formulováno zřetelně, jednoduše a stručně.
Textové sdělení v reklamě nemusí být pro dostatečný účinek delší než jedna věta. Rovněž by mělo obsahovat CTA, neboli call to action.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.