Průvodce po Meta Business Suite

05.07.2024

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Meta Business Suite od A do Z

A začneme opět, jako vždy, na počítači.

1. Vejděte na www.facebook.com.

2. Přepněte se na profil firmy.

3. V levém menu klikněte na Meta Business Suite.

4. Takto se dostanete do tohoto nástroje.

A co všechno zde můžete dělat?

Ze všeho nejvíc vás zde bude zajímat levé menu. Zde najdete vše potřebné, s čím můžete v Business Suite pracovat. 

Podle mě nejzajímavější nástroje zde jsou:

  • Plánovač - Pro plánování příspěvků až na 29 dní dopředu. Nemusíte tedy každý den vysedávat na svých profilech a vymýšlet, co zde dáte, ale jednoduše si vše připravíte a naplánujete dopředu. A právě zde to můžete udělat. A plánovat takto můžete nejen na Facebooku, ale i na Instagramu.
  • Obsah - Pro sledování úspěšnosti vašich příspěvků, a to jak na Facebooku, tak i na Instagramu. Zároveň i zde můžete plánovat dopředu, anebo si ukládat nějaké náměty do konceptů.
  • Přehledy - Zde můžete najít praktické reporty, jak se vám v poslední době dařilo. Jaký dosah měly vaše příspěvky, kolik lidí navštívilo váš profil, kolik nových fanoušků jste získali, kolik aktuálně máte fanoušků a odkud jsou nebo kolik jim je let, apod.
  • Doručené zprávy - Zde můžete odepisovat na soukromé zprávy vašich fanoušků, a to opět nejen na Facebooku, ale i na Instagramu. Nemusíte tak kvůli odepisování na nějakou zprávu jít do mobilní aplikace Instagramu. Stačí zůstat na počítači a jít zde.

A pak v rámci položky Všechny nástroje:

  • Správce reklam - Váš reklamní účet, kde najdete veškeré doposud nastavené reklamy a kde si také můžete nastavit nové kampaně. Tady také najdete výsledky z vašich placených reklam.
  • Fakturace a platby - Zde najdete faktury za vaše placené kampaně v rámci prostředí METY. Nezapomeňte: Za reklamy na Facebooku a na Instagramu musíte platit DPH!
  • Okruhy uživatelů - Pod touto položkou si můžete nastavit cílové skupiny, na které následně můžete zacílit placené kampaně. Pro každou reklamu už tak nemusíte vytvářet nové cílové skupiny od píky, ale můžete je mít takto uložené a pak už je vždy jen jednoduše použít vždy, když budete nastavovat novou kampaň.
  • Správce událostí - Na první pohled ne příliš jasná položka, ovšem právě zde se schovává onen pověstný Facebook PIXEL a Conversion API. Zde si obě položky můžete nastavit, zkontrolovat, anebo s nimi dále pracovat.
  • Nastavení stránky - V neposlední řadě zde můžete najít položku pro úpravu a nastavení vaší firemní stránky. Toto se hodí zejména ve chvíli, když například chcete změnit její jméno, chcete ji deaktivovat, nebo zde chcete přidat dalšího správce.

To je ale samozřejmě jen malý výčet položek, které zde najdete. Jak můžete vidět na Prt Scrn nebo přímo ve svém Meta Business Suite, možností, nástrojů a položek je zde mnohem, mnohem víc. Ovšem za mě jsou výše zmíněné naprosto klíčové a já sama do nich chodím prakticky denně.

Proto si je i vy proklikejte. Zjistěte, co se zde dá dělat. Pohrajte si s tím a určitě se nebojte Meta Business Suite používat. Je to skvělý nástroj, který má každý správce firemních profilů na Facebooku k dispozici, a to navíc zdarma.

A skvělá zpráva pro strašpytlíky: Prakticky nic zde nemůžete pokazit. Takže se nebojte Meta Business Suite pořádně prozkoumat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.