Proč výplňkové příspěvky na sociálních sítích nefungují?

18.11.2021

Kvalitní obsah je pro sociální sítě základním stavebním kamenem úspěchu. Proč se nevyplatí výplňkové příspěvky? Proč nefunguje tzv. vata? A proč někomu se na sociálních sítích daří, zatímco jinému nikoliv?

Proč se nevyplatí nudný obsah na sítích

Počáteční nadšení i inspirace obvykle nevydrží tvůrcům obsahu na sítích věčně. V čase dochází inspirace a správci firemních stránek mívají tendence ke zveřejňování výplňkových příspěvků a obsahové vaty.

To však ve skutečnosti nefunguje tak, jak si můžete myslet. A můžete si to ověřit v praxi na několika desítkách firemních profilů. Takové příspěvky postrádají prakticky jakékoliv reakce, nejsou téměř vůbec sdílené ani komentované. Jejich dosah je minimální.

Výplňkové příspěvky vaše fanoušky bavit nebudou

Je nabíledni, že takto pojatý obsah vaše cílové publikum nebaví a nezajímá. Lze říci, že prakticky každý, kdo alespoň občas zamíří na internet, má po ruce tolik různých informací, že je jimi zahlcen. Přestože Bill Gates v roce 1996 publikoval slavný výrok, že "obsah je král", dnes bychom tuto teorii mohli mírně poupravit. Lidé zkrátka nepotřebují jakýkoli obsah.

Vámi sdělované informace by měly být relevantní a zákazníkovi by měly přinášet užitnou hodnotu. To zpravidla znamená, že mu pomůže řešit jeho aktuální problém, dozví se něco zajímavého a užitečného, případně se alespoň pobaví.

Nezapomínejte na autenticitu a originalitu

Váš obsah by měl být dostatečně autentický a zároveň lidsky vyznívající. Dejte lidem šanci, aby vás prostřednictvím vašich profilů na sítích lépe poznali a začali k vám pociťovat důvěru. Veďte je k tomu, aby s vámi vedli dialog.

V popředí zájmu na sociálních sítích by paradoxně neměla stát vaše značka, mimořádně důležitý je právě příjemce sdělení. Mějte na paměti, že zábavu i poučení mohou vaši sledující čerpat i kdekoli jinde.

Obsah na sociálních sítích by neměl být jenom o vás

Proč by tedy měli svou pozornost zaměřit právě na vás? Buďte vašim sledujícím přínosem a zároveň budujte aktivní komunitu. Lidé si pak nebudou na váš profil chodit jen pro klíčová sdělení, ale pro osobitý mezilidský kontakt. Koneckonců, od toho mají sociální sítě i své přízvisko "sociální".

To vše vede ke zvýšení jeho zájmu o celou značku, podpoření zákazníkovy loajality a v konečném důsledku zvýšení zájmu o váš web a produkt či službu. Promyšleně navržený a zveřejňovaný obsah na sítích tedy vrací investice vložené do marketingu a současně vede ke zvýšení prodeje.

Nemusíte znovu objevovat Ameriku

Většinou to tak nemusí znamenat, že je na sítě potřeba unikátní obsah zvlášť vytvářet. Použitelné je i to, co už máte. Sdílet můžete články, fotografie i videa. Čas od času můžete postovat i zajímavé video, které zveřejnil někdo jiný, případně přeložit zahraniční článek.

V čase je navíc možné vyhodnocovat, jaký obsah je publikem dobře přijímán a jednoduše používat podobně laděné příspěvky.

Vyhněte se však zahlcování svých uživatelů. I fungující obsah může být přijímán nelibě za předpokladu, že ho zveřejňujete příliš mnoho. V případě Facebooku a Instagramu to tak například znamená, že dostačující může být i jediný příspěvek týdně.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.