Proč není prodej na sociálních sítích tak jednoduchý?

22.03.2018

Všude vám slibují, že stačí mít vymazlený obsah, skvělé fotografie a videa, promyšlenou strategii a půjde vám prodej na sociálních sítích sám od sebe. Tak tomu věnujete čas a energii (v mnohých případech také nemálo peněz) a čekáte zázraky, jenže kde nic, tu nic. Nic se neděje. Prodej nestoupá, tržby jsou pořád stejné, a co hůř sociální sítě přináší dokonce méně návštěvníků, než v době, kdy jste to flákali. V čem je tedy problém? Jak to, že ty sliby nefungují?

Prodej na sociálních sítích není jednoduchý

Prozradím vám to - prodej na sociálních sítích není tak jednoduchý, jak všichni slibují. Ano, tak trochu jste naletěli na pěkné řeči a onen promyšlený marketing. Jako není to tak, že byste na sociálních sítích nikdy nic neprodali, to ne. Někdy se vám určitě poštěstí a něco málo se vám podaří prodat, ale určitě to není tak, jak to všichni prezentují. Nestačí mít vymazlené příspěvky a očekávat zázraky. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už jsou všichni miliardáři. Ale kolik osobně znáte miliardářů? Já třeba žádného. Tak v čem je zakopaný pes?

Nalijme si čistého vína - je to dřina!

Je to jednoduché - žádný instantní návod na rychlé zbohatnutí neexistuje. Ano, pár lidem se to může poštěstit, ale ti ostatní prostě a jednoduše musí dřít, aby dosáhli úspěchu. A stejně tak to je i na sociálních sítích. Je potřeba se jim dlouhodobě věnovat, pravidelně zde přidávat příspěvky, zlepšovat se každým dnem, soustředit se na svůj cíl a hlavně nepolevit. To je jediný zaručený recept na úspěch.

Jak dlouho byste se měli věnovat sociálním sítím?

Chce to spoustu trpělivost, než se vám začne skutečně dařit. Mnohé teď napadne - kdy už to ale bude? To nikdo neví. Určitě nečekejte zázraky za týden. Chce to čas. Nevzdávejte se předčasně. Pomáhala jsem spoustě perspektivním firmám, které mohly být velmi úspěšné, ale bohužel jejich majitel nebyl dostatečně trpělivý a nedokázal si na úspěch počkat, a tak to vzdal. Přitom stačilo počkat ještě pár týdnů a úspěch by se dostavil. Nedělejte proto stejnou chybu a nevzdávejte se předčasně!

Sociální sítě nejsou samospásné!

A nezapomeňte také na to, že ani se samotnými sociálními sítěmi to není tak žhavé, jak to vypadá. Nejsou totiž samospásné! Pokud chcete skutečně uspět, je potřeba vsadit na více kanálů, než jen třeba na Facebook. Představte si sociální sítě jako špičku ledovce. To nejdůležitější se ale nachází pod povrchem. Bez fungujícího e-shopu nejspíš těžko něco prodáte. Stejně tak bez kvalitního obsahu na webu dobře neodprezentujete své produkty. A stejně tak například bez výsledků ve vyhledávačích se o vás těžko někdo dozví.

Sečteno, podtrženo - sociální sítě jsou skvělé. Každý den se na nich pohybuje mnoho lidí, ale nejsou samospásné. Neočekávejte, že když se budete prezentovat jen na nich, že se vše vyřeší. Je potřeba se zaměřit i další kanály. Sociální sítě by měly být jen střípkem z celé mozaiky. A buďte trpěliví - úspěch se dostaví, jen to chce čas.


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.