Proč má Facebook výpadky?

23.06.2022

Sociální sítě se staly hybnou silou lidské společnosti. Trávíme na nich obrovské množství času. (Podle nejnovějších průzkumů jsou to nyní skoro 3 hodiny denně.) Tohoto fenoménu si samozřejmě všimla i většina podnikatelských subjektů. Ti se prostřednictvím Facebooku snaží propagovat svoje výrobky a služby

Online marketing má velkou budoucnost. Ovšem pouze za předpokladu správné funkčnosti všech sociálních sítí. Platforma založená Markem Zuckerbergem však v poslední době zaznamenává jeden výpadek za druhým.

Jak poznáte výpadek Facebooku?

Většina firem používá ke komunikaci se zákazníky hlavně Facebook

Výpadek na této sociální síti většinou znamená nemožnost jakékoliv komunikace s klienty. Spolehlivým indikátorem výpadku na Facebooku jsou tak pro vás nepublikované příspěvky. Zkrátka se vám naplánovaný příspěvek nezveřejní a zůstane vám viset s datem v minulosti v Creator Studiu.

To je pro koncept marketingové komunikace pochopitelně problém. Nefunkčnost Facebooku si také ověřte na více zařízeních nebo v různých prohlížečích.

Jak napravit nezveřejněný příspěvek na Facebooku?

Jak v takovou chvíli postupovat?

  1. Příspěvek okamžitě ve chvíli, kdy na to přijdete, zveřejněte s pomocí tlačítka "Zveřejnit".
  2. Příspěvek přeplánujte na nějaký čas v budoucnosti pomocí tlačítka "Znovu naplánovat".
  3. Příspěvek zveřejněte v minulosti, v čase, ve kterém měl původně vyjít, s pomocí tlačítka "Antedatovat".
  4. Nebo příspěvek úplně smažte s pomocí tlačítka "Odstranit".

Proč k výpadkům dochází?

V drtivé většině případů k výpadkům na Facebooku dochází během rutinní údržby. Kromě toho Facebook běžně padá při implementaci nových prvků. Nicméně s výpadky Facebooku nic neuděláte. 

Nebojte, nejedná se o chybu na vaší straně.

Jak se s výpadky vyrovnat?

Řešením ovšem není z Facebooku odcházet ani obviňovat marketingového specialistu nebo inzerenta. K výpadkům této sociální sítě zkrátka dochází a v budoucnu velmi pravděpodobně docházet bude. 

I proto byste měli využívat nástroj Business Manager, s nímž máte lepší přehled o publikovaných a nezveřejněných příspěvcích. Kromě toho zde vidíte i statistiky návštěvnosti, podle čehož dokážete optimalizovat svůj další obsah, abyste oslovili ještě větší množství lidí.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...