Facebook a Instagram - jsou to odlišné sociální sítě
Vrátím se k samotné podstatě těchto dvou sociálních sítí - Facebook a Instagram. Pamatujte na to, že to jsou dvě naprosto rozdílné sociální sítě. Kdyby byly stejné, tak se jmenují jen Facebook nebo jen Instagram (neboť Facebook před několika lety skoupil a nyní je Instagram jeho dceřinou společností).
Jenže ne, ony jsou naprosto odlišné. Lidé zde chodí zcela z odlišných důvodů a za zcela odlišným cílem. Proto je naprosto nesmyslné dávat na ně stejný obsah.
Mohu to přirovnat například k vaření. Každý pokrm je rozdílný. Kupříkladu je naprosto odlišný zeleninový salát a třeba sekaná. Do obou jídel byste dali úplně jiné ingredience.
A co by se stalo, kdybyste zeleninový salát vložili místo sekané do trouby a naopak sekanou snědli jako salát syrovou?! Jaký by byl výsledek?! Asi by vám to příliš nechutnalo, bylo by vám z toho špatně a v nejhorším případě byste dostali otravu jídlem.
A stejně tak je to i v případě těchto sociálních sítí. Ano, nestane se u nich sice nic tak brutálního, jako kdybyste snědli syrovou sekanou, ale dokážete si představit, že to stejně bude dělat neplechu.
Slovo závěrem
Proto se vždy snažte vkládat na Facebook a na Instagram rozdílný obsah. Můžete zde stále prezentovat své výrobky a služby, ale pokuste se to na obou sítích udělat trochu odlišně.
Když vás pak budou vaši fanoušci sledovat na obou těchto sítích, nebudou si připadat přehlceni jedním a tentýž příspěvkem a zároveň nenabudou dojmu, že vám nestojí ani
za tu trochu práce vytvořit trochu jiný příspěvek.
A pokud se vám do toho nechce, anebo na to zkrátka nemáte čas, pak pozbývá smyslu mít profil na obou těchto sociálních sítích.