Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
Příběhy na Instagramu a jejich funkce
Instagram Stories představují jednoduchou cestu ke sdílení obsahu. Mají řadu funkcí. Které z nich jsou ty neoblíbenější a k čemu vám budou?

Filtry a efekty
Filtry a efekty slouží k úpravě vašich fotografií předtím, než svůj post na sociální síť odešlete. Dávají vám například možnost ladit příspěvky pomocí barev a můžete jim i dodat stylový retro nádech podobný snímkům ze starých fotoaparátů.
Tuto funkci lze na Instagramu využít především pro vytvoření určité nálady nebo dojmu a jejich podtržení. Jako značka prodávající šperky například můžete využít třpytivý filtr, případně své příběhy nastylizovat do firemních barev. V aplikaci Spark AR Studio si můžete vlastní filtry i vytvářet.
Ovšem pozor, s filtry to nepřehánějte!
Samotný Instagram dává k dobru radu: Z průzkumu, který si zadal Facebook, vyplynulo na základě odpovědí respondentů z Brazílie, Indonésie, Spojeného království a USA, že se dotyční s vyšší pravděpodobností podívají na příběhy, které obsahují živě vysílaný obsah bez filtrů. Přirozenost má tak svou sílu i na sociálních sítích.
Hudba
Do Instagram Stories je možné integrovat i hudbu. V knihovně je dostupných aktuálně několik tisíc skladeb, které vám pomohou zdůraznit, jak se aktuálně cítíte. Procházet je tak můžete jednoduše podle nálady, žánru nebo podle toho, co je momentálně populární.
Melodie pro instagramová Stories je možné také stáhnout z oblíbených streamovacích služeb, jako je Spotify, SoundCloud a Shazam.
Proč se nebát používat hudbu? Jednoduše s pomocí hudebního podkresu učiníte svá Stories ještě zábavnější než v minulosti. Podle výzkumu společnosti Brandwatch se dokonce 60 % příběhů na Instagramu přehrává se zapnutým zvukem.
Ankety a kvízy
Dalším způsobem, jak můžete využít reklamy v rámci Stories, jsou interaktivní samolepky s anketami. Anketa představuje zajímavý a hravý prvek, který vám umožní lépe oslovit své cílové publikum.
Jak vyplývá ze zkušeností firem, lze touto formou zvýšit zapojení. Své uživatele tak jednoduše přimějete k tomu, aby se u reklam ve Stories zastavili na delší dobu. To je možné využít například při představování nových produktů.
Zajímavou funkci Instastories je i kvíz. Jde opět o zábavnou formu interakce, kterou můžete využít nejen pro přátele, ale i pro své followery.
I kvíz má podobu samolepky. Celkem do něj můžete navrhnout až čtyři odpovědi a sledovat reakce. Jako inspirační zdroj pro otázky použijte přímo témata, která se týkají vašeho zboží nebo služeb. I kvíz je tak možné využít k tomu, abyste stylově informovali sledující o tom, co se ve vaší firmě chystá.
Otázky
V roce 2018 se o této funkci hovořilo v superlativech jako o skvělé novince. Otázky v Instastories však nepozbyly na platnosti ani dnes.
Chcete o svém publiku vědět, jak uvažuje a co ho zajímá? Není nic jednoduššího, než mu dát prostor k tomu, aby se vás přímo zeptalo. Získané informace tak i vy sami můžete využít k tomu, abyste poznali preference a zvyklosti vašich fanoušků.
Díky této šikovné samolepce ve své komunitě rozvíříte diskusi a vaše Stories začnou fanoušky mnohem více bavit. Zajímavý obsah následně přiměje cílové publikum zůstat mnohem více loajální vůči vaší značce.
Odpočítávání
Funkce odpočítávání je určena k zobrazení dynamicky aktualizovaného odpočítávání. To si nastavíte na vámi stanovené datum. K čemu je to dobré?
Odpočítávat můžete například časový limit pro zveřejnění konkrétního videa, případně tímto způsobem lze upozornit na spuštění prodeje nového produktu. Lidem takto můžete přislíbit i určitou exkluzivní informaci.
Odpočítávání vzbudí ve vašich sledujících napětí. Jen si vzpomeňte, s jakou nedočkavostí jste jako děti otevírali před Ježíškem okénka adventního kalendáře. Stejně to funguje i na síti.
Odkazy
Do Stories je možné také přidat odkaz. Vložení je velice jednoduché, a to formou speciální samolepky obsahující právě vámi zvolený link.
Ze Stories se tak může stát velmi efektivní komunikační nástroj, který navíc umožní zvýšit engagement a má pozitivní vliv i na návštěvnost vašich webových stránek. Instagram tak lze využít k velmi efektivní propagaci vaší firmy.
Pozvánky
Pokud vaše firma pořádá různé akce, workshopy nebo školení, můžete k jejich propagaci také použít Instagram, konkrétně funkci Pozvánky.
Tato samolepka vám umožní přidat podrobnosti o nadcházející události včetně jejího názvu, data a místa. Funkce je ideální k poskytování exkluzivního obsahu. Pokud fanouškům poskytnete pocit výjimečnosti na základě toho, že vás sledují na síti, máte šanci stát se pro ně se svou značkou jednoduše srdeční záležitostí.
Závěrem aneb proč Stories
Kdo nevytváří Stories, jako by v online světě, s jistou nadsázkou řečeno, nebyl. Široká plejáda zajímavých funkcí, z nichž zmíněn mohl být v mém článku jen zlomek, vám pomůže udělat vaše Stories ještě zajímavější a atraktivnější pro vaše publikum. Zvýší se tím i váš dosah na sociálních sítích.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé sítě a nechci o nich vědět"
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...