Pětkrát měř a jednou řež, aneb každá chyba se na soc. sítích počítá

13.03.2025

Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...

Všechno, všechno, doslova všechno se na sociálních sítích počítá. Že nevíte co a kde?! Pojďme si to objasnit!

Každá úprava brutálně snižuje úspěšnost

Máte firemní profil na sociálních sítích.
Plánujete si příspěvky hezky dopředu.
Snažíte se odladit každou chybičku.

Jenže i přesto vám sem tam nějaká uteče.
Čárka, tečka, smajlík, hashtag, chybička, překlep, fotka, apod.

Zkrátka - chybovat je lidské a ani těm nejlepším se chyby nevyhýbají.

A vy si toho všimnete. Štve vás to. Nechcete nechat na svých soc. sítích příspěvek s chybou.
Když jste si jí všimli vy, tak si jí určitě všimnou i vaši fanoušci.
A kdo by si cokoliv kupoval od firmy, která chybuje v takové banalitě, jako je příspěvek?!

Jenže zastavte! Než se po hlavě vrhnete do úpravy čehokoliv, uvědomte si, že každá, byť i ta sebemenší úprava (ano, i tečka se počítá), následně snižuje dosah i úspěšnost vašeho příspěvku, a to bohužel ne málo.

O 30 i více %!

To například při dosahu 10 000 dělá zhoršení až o 3 000.

"Tak příspěvek smažu a znovu nahraju..."

Pokud by vás to napadlo "občůrat" tím, že příspěvek úplně smažete a znovu jej od píky nahrajete, tak ani to nemusí být řešením.

I v tomto případě následný dosah a výsledky mohou být negativně ovlivněny.

Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn totiž nejsou blbí.
Oni ví, že znovu nahráváte úplně ten stejný příspěvek jen s drobnou úpravou. 

A proto platí úplně stejné předchozí pravidlo.

Zhoršení výsledků o 30 i více %!

Co tedy dělat s chybami v příspěvcích na soc. sítích?

  1. Hodně dobře kontrolujte dané příspěvky ještě před jejich samotným zveřejněním.
    Klidně si je i 100x přečtěte.
    Prožeňte je umělou inteligencí.
    Nechejte je přečíst vaši manželku nebo manžela.
    Přečtěte si je nahlas.
    Nechejte je pár dnů uležet a pak se k nim znovu vraťte.
    Vytiskněte si je a zkontrolujte je v tištěné podobě.

    Zkrátka udělejte vše pro to, abyste předešli jakýmkoliv chybám.
    Jasně, nikdy se chybám 100% nevyvarujete (pořád jsme jen lidi), ale můžete jim takto hodně předejít.

  2. Nezveřejňujte nic na poslední chvíli.
    Pod tlakem má člověk největší šanci přehlédnout drobnosti.
    Dejte si na postování a plánování dostatek času.
    Netlačte na sebe.
    Snažte se nerozptylovat jinými úkoly a činnostmi.

  3. Když už si chyby v příspěvcích všimnete, máte reálně 2 možnosti:
    a) Nechat to být a pro příště si na to dát lepší pozor.
    b) Příspěvek opravit, ovšem s vědomím toho, že to může způsobit zhoršení dosahů a výsledků o 30 i více %!

  4. Kreativně to uchopte.
    Anebo ze své chyby udělejte záměr a zakomponujte to do komunikace s fanoušky.
    Pokud si toho někdo všimne a bude ho to natolik štvát, že vás na to upozorní v komentáři, můžete to uchopit tak, že to byl záměr a že jej za jeho pozornost chcete odměnit nějakým drobným dárkem. 
    Tím to naprosto otočíte a z problému uděláte super příležitost.

Chyby jsou na prd... Zkuste se jim vyhnout

Avšak jedno je jisté - chyby jsou na prd. Zejména na soc. sítích, kde máte odezvu od svých fanoušků prakticky okamžitě.

Proto se jim snažte vyhýbat, ač sama vím, jak je to někdy náročné.

Zkuste si taky své překlepy a chybky zapisovat, abyste do budoucna na žádnou nezapomněli a mohli si vždycky ty své nejběžnější zkontrolovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...