Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Nejlepší příspěvky na Instagram
Instagram, stejně jako jakákoliv jiná sociální síť, má své trendy. Jakými typy příspěvků si své publikum na této sociální síti tedy zaručeně získáte? Jaké příspěvky jsou zde úplně ty nejúspěšnější? A jaký typ příspěvků by vám neměl ve vašem plánu chybět?

Příspěvky ze zákulisí
Ať už to u vás ve firmě vypadá jakkoli, příspěvky ze zákulisí budou vaše sledující jednoznačně bavit. Tento typ příspěvků je vhodný jak pro freelancery, tak i pro běžné podniky.
A pozor, váš post nemusí vypadat jako z katalogu! Žádoucí je autenticita.
Takže žádné extra uklízení a aranžování. Pokud patříte mezi freelancery, záleží samozřejmě na vás, jak moc si pustíte veřejnost do svého soukromí, snímky z domova sdílet nemusíte, postačí i kavárna, kde poodhalíte kus svého pracovního zázemí.
Příspěvky od fanoušků a sledujících
Jak jinak ukázat svým fanouškům, že si jich ceníte než tím, že své sociální sítě obohatíte obsahem přímo od nich?!
Ukážete tím, že vám nezáleží jen na vlastním úspěchu, ale i na ostatních. Nezapomeňte také na Instagramu používat označení své firmy nebo hashtag se značkou.
Pokud se o vás zmíní někdo jiný, nezapomeňte k příspěvku připojit oblíbené srdíčko. Nenápadně se publiku připomenete a lajkováním konkurence si vybudujete u ostatních respekt.
Příspěvky, které slouží pro tagování přátel
Máte ve svém portfoliu něco zajímavého, co by mohlo nadchnout i další uživatele? Dejte na sítě příspěvek, v němž sledující vybídnete, aby označili své přátele. Nenásilně tím zvýšíte dosah svých příspěvků.
Obsah by však, pozor, měl být skutečně zajímavý, aby vaše uživatele zcela přirozeně přiměl k tomu někoho dalšího označit. Například pokud jste prodejcem fotovybavení, můžete sdílet návod, jak vykouzlit hezčí záběry krajiny.
Příspěvky, jimiž můžete ocenit svého zákazníka
Každý z nás "slyší" na ocenění. Neváhejte proto své spokojené zákazníky prezentovat i na svém Instagramu.
Pokud zůstaneme u výše zmíněného jednoduchého příkladu prodejce fotovybavení, může to být například úspěšný fotograf, který vyhrál fotografickou soutěž s technikou, kterou si koupil přímo u vás.
Na Instagramu můžete takového člověka prezentovat přímo, ale také s ním udělat rozhovor, který budete na svých sociálních sítích sdílet.
Inspirativní příspěvky
Inspirovat nemusíte jen příspěvky z vlastní dílny. Stačí si vypůjčit známý citát a doplnit ho vhodnou fotografií.
Může to být citát například některé slavné osobnosti, případně cokoli jiného, o čem se domníváte, že to ve vašem publiku bude rezonovat.
Ačkoli se nejedná přímo o váš osobní příspěvek, jsou obecně posty tohoto typu poměrně populární a snadno sbírají lajky na sítích.
Příspěvky o tom, co čtete nebo sledujete
Následující rada se bude hodit nejenom freelancerům: Čtete, sledujete nebo posloucháte aktuálně něco zajímavého, co souvisí s vaším oborem? Skvělé, vaše publikum se tím může rovněž inspirovat.
Pokud přidáte k příspěvku navíc i vhodný hashtag, například ve formátu #nowreading, zvýšíte tím dosah svého příspěvku.
Užitečné příspěvky
Objevili jste šikovný nástroj nebo aplikaci, které vám pomáhají usnadnit každodenní fungování? Neváhejte a řekněte o nich i lidem na sociálních sítích.
Šířit pozitivní zmínky o tom, co vytvořili druzí, se jednoznačně nebojte. Nejde o propagování konkurence, naopak se takové chování dá snadno využít k reciprocitě, tedy na oplátku budou ostatní hovořit o vás a vašich produktech a službách.
Vtipné příspěvky
Na Instagramu z pochopitelných důvodů funguje dobře hlavně humor ztvárněný vizuálně. Vtipná fotografie i video může poměrně snadno "nasbírat" i tisíce sdílení.
Jen pozor, abyste svým humorem někomu poněkud nešlápli na pověstné "kuří oko". Víte-li, že vaše publikum tvoří převážně konzervativně vnímající ženy, zkrátka není ideální na sítě posílat košilaté dvojsmyslné vtipy.
Závěrem aneb jak postovat na Instagram
Instagram je poměrně mocným nástrojem, který vám může pomoci v propagaci vaší značky. Některé typy příspěvků jsou pak poměrně univerzální a fungují v jakémkoli prostředí s libovolným cílovým publikem.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé sítě a nechci o nich vědět"
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...