NÁVOD: Jak přidat správcovství někomu dalšímu ke správci reklam

21.03.2023

Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?

Uživatelské role v nástroji Meta Správce reklam

Původní správce reklamních kampaní má možnost přidat v nástroji Meta Správce reklam k tomuto úkolu i další uživatele. Můžete tak učinit dokonce na několika úrovních, dle toho, jakou roli chce konkrétní osobě přidělit:

  • Správce účtu pro reklamy: Správce má možnost vytvářet, upravovat a prohlížet reklamy, získává přístup k reportům a smí též upravovat způsoby platby a spravovat oprávnění správců.

  • Inzerent účtu pro reklamy: Inzerent dokáže zobrazit, upravovat a nastavovat reklamy při použití způsobu platby spojeného s tímto účtem pro reklamy. Stejně tak je mu přístupné zobrazení způsobu platby.

  • Analytik účtu pro reklamy: Analytik dokáže kontrolovat reklamy a je oprávněn k přístupu k reportům.

Jak přidat do účtu pro reklamu další osoby

Přidat můžete jakoukoli další osobu, která má účet na Facebooku. Celý postup je velmi jednoduchý:

  • Jste na počítači. Toto nikdy nenastavujte na mobilním telefonu.

  • Vejděte do volby Nastavení účtu pro reklamu. V tomto kroku vás může Facebook vyzvat, abyste znovu zadali své heslo.

  • V oddílu Role u účtu pro reklamu vyberte možnost Přidat lidi.

  • Zadejte jméno případně e-mail osoby, jíž má být uděleno přístupové oprávnění.

  • V rozbalovací nabídce vyberte konkrétní typ uživatelské role a klikněte na Potvrdit.

Osoba, které tímto způsobem udělujete oprávnění na konkrétní úrovni, získává přístup k vašemu účtu pro reklamu ihned. Práva lze editovat i později. Dodatečně je tak můžete změnit, případně i zcela zrušit a dotyčnou osobu z účtu odebrat. Slouží k tomu položka Odebrat uživatele, která se nachází hned vedle jména konkrétní osoby.

Jak přidat uživatele k Meta Business Manageru

Stejně tak můžete povolit dalším uživatelům přístup i prostřednictvím Business Manageru, což je komplexní nástroj, jehož využití je dnes kromě agentur doporučováno i jednotlivcům.

Postup je obdobně intuitivní:

  • Přejděte do možnosti Nastavení firmy.

  • Klikněte na položku Lidé.

  • Klepněte na volbu Přidat.

  • Zadejte zadejte e-mail osoby, kterou chcete přidat.

  • Vyberte roli, kterou potřebujete uživateli přiřadit. Jak doporučuje i samotný Facebook, s náplní jednotlivých rolí se před navolením důkladně seznamte. Vyberte buď Přístup zaměstnanců, nebo Přístup správce. Můžete vybrat i variantu Zobrazit rozšířené možnosti a vybrat Finanční analytik nebo Finanční editor.

  • Klikněte na Další.

  • Vyberte položky a přístupy, které chcete danému člověku přiřadit.

  • Klikněte na Pozvat.

V návaznosti na tyto kroky bude následně vybranému člověku v e-mailu doručena pozvánka, aby se přidal do vašeho Business Manageru.

Závěr aneb jak pracovat s nástrojem Meta Správce reklam

Jednoduchou volbou v nastavení můžete v nástroji Meta Správce reklam dalšímu uživateli přidělit konkrétní úlohu a umožnit mu tak práci s kampaněmi v rámci vašeho účtu pro reklamu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...