Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Návod: Jak a kde si nastavíte Facebook Conversion API?
Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.
Kde se generuje Conversion API přístupový token?
Abyste si mohli na svůj web vložit Conversion API místo Facebook PIXELU (aktuálně k němu), budete nejprve potřebovat přístupový token. Ten si vygenerujete jednoduše:
1. Jste na počítači.
2. Vejdete na svůj osobní facebookový profil.
3. V levém menu si vyhledáte položku Správce reklam (s ikonkou grafů).
6. V levém menu (v levé liště) klikněte na položku Všechny nástroje (s ikonkou třech čárek).
7. Z menu si vyberte položku Správce událostí (ikonka "medúzy").
8. Takto se dostanete do správy vašeho Facebook PIXELU.
Zde můžete například kontrolovat také to, zda vám Facebook PIXEL v pořádku sbírá výsledky.
9. Klikněte v levém menu (v levé liště) na Zdroje dat (ikonka trojúhelníku).
10. Nahoře v menu vyberte položku "Nastavení".
11. Zde sjeďte na stránce trochu dolů ke kategorii "Conversions API".
12. Zde zvolte tlačítko "Vygenerovat přístupový token"
Tímto způsobem se vám vygeneruje přístupový token (dlouhý kód o různých číslech a znacích) k vašemu Conversion API.
Ten si zkopírujete jednoduše tak, že na něj kliknete.
Tento přístupový token následně vložte na k tomu určené místo v administraci vašeho webu.
Tam už si s tím ale budete muset poradit sami, respektive s vaším webmasterem. Každý web to má trochu jinak a u každého webu se Conversion API vkládá na trochu jiné místo.
Případně, pokud máte web přes Wordpress, Tealium, Segment atd., můžete to nastavit jednoduše přes tlačítko "Vybrat partnera"
Proč už nebude stačit jen Facebook PIXEL?
Jak už jsem zmínila hned v úvodu, Facebook PIXEL končí 31. října 2024.
Pokud provozujete konverzní reklamy nebo remarketing na Facebooku nebo na Instagramu, pak určitě na 100 % Facebook PIXEL používáte. Slouží vám totiž k měření výsledků vašich kampaní, k tvorbě okruhu uživatelů, ale hlavně, a to především, bez něj nemůžete konverzní kampaň vůbec ani nastavit. Bez Facebook PIXELU vás META vůbec nepustí.
Jenže! V rámci obecného tažení Evropské unie proti cookies na konci října podpora Facebook PIXELU skončí. Od listopadu tedy bude potřeba mít pro měření vašich reklamních kampaní a pro sbírání dat mít implementované Facebook Conversion API (CAPI).
Proč to potřebujete? "Však já se bez toho nějak obejdu..." říkáte si teď?
Bohužel to není tak jednoduché!
Bez Facebook Conversion API neuvidíte, kolik jste toho přes reklamní kampaně prodali, nebo vám nebudou přibývat lidé do remarketingových publik, anebo nebudete vůbec
moct nastavit a spustit konverzní kampaň.
Proto rozhodně, určitě a jednoznačně věnujte pár minut nastavení Conversion API a rozhodně si jej nastavte na svůj web.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...