Nástroje pro tvorbu obsahu na Facebook

20.07.2017

Přesto, že já sama žádné takové pomocné nástroje nepoužívám a obsah na Facebook tvořím originálně ze své vlastní hlavy, přináším vám v tomto článku 3 zajímavé nástroje, které by vám s tvorbou obsahu na Facebook mohly pomoci. Vyzkoušejte je a uvidíte, zda vám pomohou.

Pár slov na úvod

Nástrojů a online pomocníčků najdete na internetu nespočet. Jen při tvorbě tohoto článku jsem sama narazila na desítky z nich. Některé jsou pro nás, česky mluvící správce, zcela nepoužitelné, některé se dají alespoň částečně využít. Jak už jsem ale psala hned v první větě, sama žádné takové nepoužívám a i vám bych radila vymýšlet obsah na Facebook čistě z vlastní hlavy. Jen tak vytvoříte skutečně originální, neokopírovaný, neotřelý obsah. Žádný, byť sebelepší nástroj vám v tomto nemůže konkurovat. Pojďme se tedy pustit do jejich představení.

1. Jednoduché a chytlavé titulky

Facebook není o obrovském množství nic neříkajícího textu, ale o poutavém, krátkém, jasném sdělení. Doporučuji tvořit příspěvky maximálně o třech větách. A to jak ve statusu, tak i v obrázku. A k tomu vám může pomoci online nástroj portent.com/tools/title-maker. Stačí do bílého rámečku vložit hlavní klíčové slovo a během pár sekund získáte stovky chytlavých a zajímavých titulků.

2. Poutavé infografiky

Pokud chcete k příspěvkům vložit nějakou zajímavou infografiku, můžete si ji jednoduše nechat vytvořit v jednom z mnoha online nástrojů určených přímo k její tvorbě. Překvapilo mě, kolik jich na internetu je:

Easel.ly

Piktochart

Visme

Canva

V těchto všech nástrojích (a ve spoustě dalších) můžete infografiku velice jednoduše vytvořit. Za mě je asi nejjednodušší práce s Canva.com. Ovšem vy na to můžete mít jiný názor. Chce to zkrátka zkoušet.

3. Podklady pro nejrůznější témata

Pokud hledáte nějakou novou inspiraci, můžete také využít stránku BuzzFeed. Zde jsou každý den sdíleny nejvyhledávanější články, témata a podklady. Zkrátka to, co teď nejvíce frčí. Stačí si najít oblast dle vašich zájmů a služeb a během pár vteřin máte nejhledanější obsah jako na talíři.

Rada závěrem

Přesto, že jsem původně hledala nástroj, který by přesně vygeneroval zábavný, zajímavý a poutavý příspěvek na sociální sítě úplně za vás, žádný takový, který by mne skutečně uspokojil, jsem nenašla. Jak už jsem uvedla na začátku, vaší hlavě, vaší kreativitě a vašemu originálnímu obsahu se zkrátka nic nevyrovná. A pokud si chcete ulehčit práci, ulehčete si ji maximálně jen z poloviny snažení (obrázky, videa, prezentace, infografiky...), ale základ vždy vymýšlejte sami. Online nástroje jsou sice fajn, ale duši takové příspěvky nikdy mít nebudou.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.