Marketingový rok 2024: Připravte se už teď

09.11.2023

Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit.

Kdo je připraven, není překvapen

V marketingu se pohybuju už od roku 2016 a pokud bych měla zmínit jednu jedinou chybu, na kterou s klienty narážím od té doby každý rok, pak je to podcenění přípravy na marketingové aktivity a akce. 

Valentýn, Velikonoce, MDŽ, Den matek, Back to school, Black Friday, Halloween, Vánoce. To jsou významné marketingové aktivity, které se opakují rok co rok a které chce téměř každá firma v Česku nějak využít.

Jenže! Téměř nikdo se na ně nepřipravuje s dostatečným časovým předstihem. Prakticky všechny firmy je začínají řešit příliš pozdě, na poslední chvíli a pak přichází o obrovský potenciál svých marketingových aktivit.

Marketingové akce se šijí horkou jehlou na poslední chvíli, nejsou promyšlené, mají chyby, anebo vůbec nejsou správně odkomunikované. Zcela zbytečně. Už jsem se tomu dokonce věnovala v mém článku z roku 2018 Vánoce - Jak dopadly? 

Bohužel ani za těch 5 let, které od zveřejnění tohoto článku uběhly, se situace stále nezměnila a stále spousta firem nechává své marketingové aktivity na poslední chvíli.

Marketingová časová osa pro rok 2024

Abych vám to tedy co nejvíce usnadnila, připravila jsem si pro vás jednoduchou a přehlednou marketingovou časovou osu pro celý rok 2024.

V ní krásně vidíte, kdy byste měli začít pracovat na nějakých marketingových kampaních a kdy byste je následně měli ideálně spustit.

Pokud víte, že potřebujete na přípravu více času, klidně začněte na přípravě pracovat dříve. A také počítejte s tím, že čím více lidí na přípravě bude pracovat a čím více lidí pak konečné výstupy bude schvalovat, tím více času na přípravu budete potřebovat. Proto dobře plánujte.

Marketingovou osu pro rok 2024 si můžete také stáhnout ve formátu .PDF:

Pozor! Nezapomínejte na své interní akce!

A kromě těchto nejvýznamnějších akcí, dnů a aktivit samozřejmě nezapomínejte ani na své vlastní akce. Mezi ty se například řadí výročí založení vaší firmy, vaše tradiční akce a slevy, soutěže, nebo pokud jste například restaurace nebo nějaký prostor, pak třeba firemní večírky.

I tomuto všemu je potřeba věnovat čas, energii a dostatečnou přípravu. Není to o tom, za každou cenu nad tím sedět několik hodin. Je to o tom, promyslet jednotlivé aktivity do posledního detailu, vyhnout se zbytečným chybám a přešlapům, připravit si v klidu a beze stresu podklady a marketingové materiály a hlavně si stanovit reálné cíle.

A tím, že většina firem nechává tyto aktivity na poslední chvíli, pak vy, pokud se tomu začnete věnovat s dostatečným předstihem, budete mít obrovský náskok oproti své konkurenci.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?