Kdy postovat na Instagram

19.01.2023

Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?

Postujte na Instagramu s rozmyslem

Pojmout samozřejmě můžete postování na Instagram zcela volně. Nicméně je to poměrně neefektivní, můžete tak ztratit budováním svého profilu nespočet hodin, ale neuvidíte žádný výsledek.

Aktivita lidí na sociálních sítích není konzistentní. Liší se napříč jednotlivými dny i konkrétními časy. Tomu musíte plánování příspěvků přizpůsobit. Jak to bude v roce 2023?

Které jsou nejlepší časy pro Instagram v týdnu

V pondělí je tak například nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu od 11:00 do 13:00 hodin. Engagement vašich fanoušků obvykle v tento začíná ráno v 8 hodin a trvá do 20. hodiny večerní. Poté využití Instagramu postupně klesá a nejnižší míra aktivity je pozorována od 23:00 do 6:00 hodin.

Naproti tomu v úterý je nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků od 10. do 17. hodiny. Značná míra zapojení stále převládá až do 22. hodiny večerní, poté se začíná pomalu snižovat.

Středa je podobná pondělku. Nejlepší čas, kdy byste se měli svým sítím v tento den věnovat, proto je podle průzkumů mezi 11:00 a 13:00 hodin. Engagement je také v tento den dlouhý, konkrétně vůbec nejdelší z celého týdne, trvá od 6. hodiny ráno až do 23. hodiny večerní.

Čtvrtek naproti tomu "velí" využít čas od 11:00 do 12:00 hodin. Poměrně vysoká angažovanost zůstává přes den od 10:00 do 16:00 hodin, poté postupně klesá a nejnižšího bodu dosahuje v čase po půlnoci až do 4. hodiny ráno.

Když na Instagramu začíná víkend

V pátek rovněž zůstává na sítích nejvíc atraktivním časem doba mezi 11. a 13. hodinou. Míra zapojení začíná v pátek brzy ráno už v 7:00 hodin a klesá taktéž poměrně brzy, a to v 17:00 hodin. V noci z pátku na sobotu se pozoruje nejnižší zapojení od 22:00 hodin až do 7. hodiny ráno.

Víkend se od pracovního týdne neliší tak zásadně, jak by bylo možné očekávat. Alespoň co se týče času. Pro Instagram přichází čas od 10:00 do 13:00 hodin. Jinak je ale sobota po neděli hned druhým nejhorším dnem pro zveřejňování příspěvků na Instagramu, protože i v době špičky je pozorována nízká míra zapojení ve srovnání s ostatními pracovními dny. Nejnižší je konkrétně pozorována od 16:00 do 8:00 hodin.

V neděli startuje vhodná doba pro instagramové příspěvky od 9:00 a trvá do 16:00 hodin. Míra zapojení pozorovaná v neděli je však ve srovnání s ostatními pracovními dny nejnižší. Což tedy z neděle zároveň dělá vůbec nejhorší den pro postování na Instagram. Nejméně vhodný čas v tento den pak nastává od 18:00 do 8:00 hodin.

Zveřejňování příspěvků není jen o čase

Do zveřejňování příspěvků na Instagramu však promlouvá i konkrétní odvětví. Například pro IT obory je nejlepší čas mimo jiné v pondělí mezi 11:00 až 12:00 hodin, zatímco pro značky z oboru zábavy a multimédií je to v úterý mezi 13:00 až 17:00 hodin.

Nebo ještě můj příklad z praxe - spravuji profily jedné nejmenované střední škole a tam je největší míra zapojení a aktivity na Instagramu v neděli večer. Proto se na tento večer v naší strategii zaměřujeme a zveřejňujeme zde nejvíce příspěvků.

Měli byste tyto časy využít beze zbytku? Lze říci, že ano, vzhledem k tomu, že Instagram nabízí různé podoby příspěvků. Obecně se traduje, že publikovat byste měli nejméně 2 až 3 klasické příspěvky týdně, alespoň 1 Stories dokonce denně a nejméně 1 Reels týdně.

Pár slov závěrem aneb vše má svůj čas

Najít ideální čas je jedním z klíčových faktorů úspěchů na Instagramu. Využijte tedy mé tipy pro budování své silné strategie na sociálních sítích. A nezapomínejte, klíčová je soc. sítích pravidelnost zveřejňování.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...