Kdo je a kdo není správce sociálních sítí?

02.12.2021

Laik může mít poměrně zkreslené představy o tom, kdo je správce sociálních sítí a jaké jsou jeho kompetence. Kdo jím tedy skutečně je a kdo nikoli?

Kdo není správce sociálních sítí

Správci sociálních sítí se v praxi potkávají s různorodými požadavky. Mnohé však jednoznačně nejsou a ani nemohou být v jejich kompetenci.

Nejsou tak výjimkou žádosti o odblokování profilu na Facebooku, smazání fotografie na sítí, nebo dokonce obnovení přístupového hesla. Je však nutné si uvědomit, že toto jsou úkoly, se kterými je potřeba se obrátit výhradně na oficiální podporu Facebooku.

Na chod samotného Facebooku (nebo jiných sociálních sítí) totiž jejich správci přirozeně nemají sebemenší vliv. Jednoznačně se nejedná o manažery společnosti, zástupce technické podpory, kohokoli, kdo by byl napojen na majitele Facebooku či snad na samotného Marka Zuckerberga.

Kdo ve skutečnosti je správce sociálních sítí

Správce sociálních sítí je samostatně působící podnikatel, ať už freelancer nebo zaměstnanec v marketingové agentuře.

Jeho úkolem je starat se o konkrétní profily na sociálních sítích. Primárně se tedy musí jednat o člověka, který je zběhlý v marketingu. Měl by to být nejen copywriter, ale také člověk, který je schopen vytvořit k příspěvkům grafiku.

A samozřejmě by měl k obsahu na síti být schopen přistupovat i analyticky. Správce sociálních sítí musí mít ponětí o trendech v tomto prostředí, ale také mít zpracovanou obsahovou strategii. Má být zkrátka schopen sociální sítě pro svou práci využívat adekvátně efektivně.

Také potřebuje mít povědomí o tom, jaké publikum se na sociálních sítích pohybuje a kdo je cílová skupina, k níž potřebuje své sdělení dostat

Ke své práci nezbytně využívá správce sociálních sítí kromě vlastních zkušeností a dovedností i řadu nástrojů. Prakticky nezbytností je v každodenní činnosti především Business Manager. Součástí této práce je i pravidelný reporting.

Proč spolupracovat se správcem sociálních sítí

Samotným majitelům firem schází pro efektivní využívání sociálních sítí nejen znalosti, ale především komodita nejcennější: čas.

Profesionál tak prakticky dokáže tuto činnost zastat a zároveň vám pomůže vytěžit z přístupu na sítě pro vaše podnikání to nejcennější. Sociální síť umí přivést nové zákazníky, zvýraznit povědomí o vaší značce i zvýšit prodeje. Odborník vám proto pomůže k tomu, aby vaše podnikání mohlo všestranně růst.

Stejně tak má přehled o tom, jakým způsobem pracuje vaše konkurence. A dokáže s pomocí těchto znalostí účinně vysledovat, která obchodní strategie může být funkční, která nikoli a kde se skrývá příležitost pro vás.

Sociální sítě navíc v současné době nabývají na důležitosti, která omezuje možnosti osobního setkávání. V době těch nejpřísnějších restrikcí prakticky jiná možnost, jak se ke klientům přiblížit než online, neexistuje.

Závěrem

Správce sociálních sítí je pro majitele firem důležitým obchodním partnerem, který mu může napomoci zvýšit hodnotu jeho značky. Je však zásadně důležité správně chápat jeho úlohu v celém procesu. Rozhodně se nejedná o pracovníka Facebooku, podporu Facebooku, majitele Facebooku, manažera Facebooku nebo snad dokonce o samotného Marka Zuckerberga.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...