Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Kdo je a kdo není správce sociálních sítí?
Laik může mít poměrně zkreslené představy o tom, kdo je správce sociálních sítí a jaké jsou jeho kompetence. Kdo jím tedy skutečně je a kdo nikoli?
Kdo není správce sociálních sítí
Správci sociálních sítí se v praxi potkávají s různorodými požadavky. Mnohé však jednoznačně nejsou a ani nemohou být v jejich kompetenci.
Nejsou tak výjimkou žádosti o odblokování profilu na Facebooku, smazání fotografie na sítí, nebo dokonce obnovení přístupového hesla. Je však nutné si uvědomit, že toto jsou úkoly, se kterými je potřeba se obrátit výhradně na oficiální podporu Facebooku.
Na chod samotného Facebooku (nebo jiných sociálních sítí) totiž jejich správci přirozeně nemají sebemenší vliv. Jednoznačně se nejedná o manažery společnosti, zástupce technické podpory, kohokoli, kdo by byl napojen na majitele Facebooku či snad na samotného Marka Zuckerberga.
Kdo ve skutečnosti je správce sociálních sítí
Správce sociálních sítí je samostatně působící podnikatel, ať už freelancer nebo zaměstnanec v marketingové agentuře.
Jeho úkolem je starat se o konkrétní profily na sociálních sítích. Primárně se tedy musí jednat o člověka, který je zběhlý v marketingu. Měl by to být nejen copywriter, ale také člověk, který je schopen vytvořit k příspěvkům grafiku.
A samozřejmě by měl k obsahu na síti být schopen přistupovat i analyticky. Správce sociálních sítí musí mít ponětí o trendech v tomto prostředí, ale také mít zpracovanou obsahovou strategii. Má být zkrátka schopen sociální sítě pro svou práci využívat adekvátně efektivně.
Také potřebuje mít povědomí o tom, jaké publikum se na sociálních sítích pohybuje a kdo je cílová skupina, k níž potřebuje své sdělení dostat
Ke své práci nezbytně využívá správce sociálních sítí kromě vlastních zkušeností a dovedností i řadu nástrojů. Prakticky nezbytností je v každodenní činnosti především Business Manager. Součástí této práce je i pravidelný reporting.
Proč spolupracovat se správcem sociálních sítí
Samotným majitelům firem schází pro efektivní využívání sociálních sítí nejen znalosti, ale především komodita nejcennější: čas.
Profesionál tak prakticky dokáže tuto činnost zastat a zároveň vám pomůže vytěžit z přístupu na sítě pro vaše podnikání to nejcennější. Sociální síť umí přivést nové zákazníky, zvýraznit povědomí o vaší značce i zvýšit prodeje. Odborník vám proto pomůže k tomu, aby vaše podnikání mohlo všestranně růst.
Stejně tak má přehled o tom, jakým způsobem pracuje vaše konkurence. A dokáže s pomocí těchto znalostí účinně vysledovat, která obchodní strategie může být funkční, která nikoli a kde se skrývá příležitost pro vás.
Sociální sítě navíc v současné době nabývají na důležitosti, která omezuje možnosti osobního setkávání. V době těch nejpřísnějších restrikcí prakticky jiná možnost, jak se ke klientům přiblížit než online, neexistuje.
Závěrem
Správce sociálních sítí je pro majitele firem důležitým obchodním partnerem, který mu může napomoci zvýšit hodnotu jeho značky. Je však zásadně důležité správně chápat jeho úlohu v celém procesu. Rozhodně se nejedná o pracovníka Facebooku, podporu Facebooku, majitele Facebooku, manažera Facebooku nebo snad dokonce o samotného Marka Zuckerberga.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Vlastní fotky nebo fotobanka?
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...
Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?