Skóre relevantnosti reklam na Facebooku
Skóre relevantnosti je hodnocení od 1 do 10, které odhadem vystihuje efektivitu, se kterou cílový okruh uživatelů reaguje na vaši reklamu. Udává tedy, jak relevantní je vaše reklama pro vaše publikum. Skóre relevantnosti
se začne u vaší reklamy zobrazovat, jakmile reklama získá víc než 500 zobrazení. Čím vyšší toto číslo je, tím je
relevantnější daná reklama pro vaše publikum. Ideální je pohybovat se od čísla 6 nahoru.
Co dělat, pokud je skóre relevantnosti nízké?
Pokud je skóre relevantnosti nízké, tedy pod hodnotou 5, poznáte to na výkonu reklamy. Cena za akci bude mnohem vyšší, než u ostatních reklam a bude pro vás mnohem obtížnější dosáhnout vytyčených cílů. Za nízkým skóre relevantnosti stojí dva hlavní důvody:
- Buď jste si špatně stanovili cílovou skupinu a reklamou oslovujete neadekvátní publikum.
- Anebo jste špatně zvolili obsah samotné reklamy. Oslovujete tedy správné lidi ovšem špatným obsahem.
Tak či tak, je nutné provést změny. Reklama s nízkým skóre relevantnosti vám totiž žádné velké výsledky nepřinese.
Proto si na nastavení reklamy znovu sedněte a znovu se zamyslete nejen nad cílením, ale také nad samotným obsahem dané reklamy. Jakmile reklamu poupravíte, nechejte ji opět nějakou dobu spuštěnou, aby mohla nasbírat nová data a výsledky. Po pár dnech ji vyhodnoťte.
Pokud skóre relevantnosti narostlo, můžete si gratulovat, neboť jste provedli správné změny. Pokud ovšem zůstalo stát na místě, anebo se dokonce ještě snížilo, bude potřeba reklamu opět optimalizovat.