Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Je možné cílit na Facebooku na firmy?
Cílení na Facebooku. To představuje užitečný nástroj pro oslovení vašeho publika. Je ovšem možné cílit na této sociální síti i na samotné firmy? Nebo je možné zacílit na fanoušky určitě firmy, značky nebo společnosti? Pojďme se na to podívat!
Jak funguje cílení reklamy na Facebooku?
Cílení reklamy na Facebooku umožňuje omezit zobrazování vaší reklamy pouze na tu skupinu lidí, která je pro vás z obchodního hlediska relevantní.
Pro tento účel vám tato sociální síť nabízí možnosti širokého i podrobného cílení.
Jeho hlavním smyslem je vytvořit online okruh uživatelů. Přičemž, jak vyplývá z již realizovaných kampaní a jak uvádí přímo Facebook, systém doručování reklam dosahuje nejlepších výsledků u okruhů uživatelů, které čítají konkrétně 2 až 10 milionů lidí.
Vycházet přitom budete z vlastností lidí, kterým reklamu chcete zobrazit. Tyto možnosti tak nelze navázat na firmy. Okruh uživatelů je vždy tvořen pouze konkrétními uživateli! Na to tedy pamatujte!
A i za správou firemních profilů, za vedením firem nebo za firmou samotnou stojí vždy lidé z masa a kostí - marketingoví odborníci, majitelé, jednatelé a jednotliví zaměstnanci. Nelze zde tedy cílit na konkrétní firmy, ale na vlastnosti, zájmy a záliby těchto lidí!
Facebook o svých uživatelích získává obrovské množství dat. A to nejen na základě údajů, které o sobě na síti sami svěří, ale i podle toho, jak se na ní chovají, na co klikají, co lajkují, na čem se zastavují, co chytá jejich pozornost. To lze následně využít i v realizaci reklamních kampaní.
Jak na cílení reklamy v praxi
Cílit reklamu je tedy možné na základě různých parametrů.
Základní možnosti cílení jsou:
- lokalita,
- věk,
- pohlaví
- a zájmy.
K pokročilým možnostem patří podobná publika, cílení na návštěvníky z vašeho webu, nebo na fanoušky z VAŠICH facebookových stránek.
A pozor, cílit zároveň lze jen na konkrétní zájmy daných lidí. Tedy ne na to, jaké značce věnují svou pozornost prostřednictvím "To se mi líbí", ale podle toho, co je zajímá.
V případě Facebooku máte možnost vymezit i možnost cílení dle oboru konkrétní stránky. Zvolit tak můžete třeba zacílení reklamy na správce restaurací, retailových stránek, sportovních stránek nebo na správce stránek týkajících se turistického ruchu.
Ovšem zacílením reklamy celá akce nekončí.
Po spuštění reklamy bude Facebook monitorovat, kdo na ni reaguje. To vám umožní okruh uživatelů postupně zužovat. Reklama se tak dostane pouze ke vhodným zájemcům a může vyvolat žádoucí interakci.
Reklama a umělá inteligence
V dnešní době už však ani samotný Facebook nedoporučuje reklamy nastavovat s příliš detailním cílením. Je tomu tak proto, že disponuje umělou inteligencí (Advantage+), která sama dokáže reklamu mnohem efektivněji zacílit.
Proto vám dnes často stačí nastavit jen termín kampaně, její budget, případně věk, lokalitu a umístění kampaně. Nic víc už vlastně nepotřebujete znát.
Závěr: Facebooková reklama může být účinná reklama
Reklama na Facebooku může být výhodná. Prakticky za zlomek ceny ve srovnání s jiným typem PPC reklam vám umožňuje získat nově zákazníky. S facebookovou reklamou můžete získat nejen nové fanoušky, větší dosah u příspěvků, ale také nové objednávky a prodeje. Ovšem, jak vždy říkám, "sociální sítě nejsou samospásné", proto od nich nečekejte nereálné zázraky.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...
Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?