Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Je Facebook pro firmy zdarma?
Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.
Ovšem při delším zamýšlení okamžitě zjistíte, že Facebook pro firmy není tak úplně zdarma, jak se na první pohled může zdát.
Facebook pro firmy
Stejně jako obyčejný člověk, si i firma můžete vytvořit na Facebooku, Instagramu, LinkedIn či Twitteru svůj profil. A pokud zde nebudete aktivovat žádnou placenou reklamu, pak máte profily skutečně zdarma. Tedy zdarma na těchto platformách.
Ovšem úplně zdarma to není...
Facebook pro firmy není zadarmo!
Jakmile zde totiž chcete být aktivní, pravidelně zde přidávat příspěvky a komunikovat s fanoušky, najednou zjistíte, že tomu musíte věnovat spoustu času a práce. A jak je známo čas jsou peníze.
Však si jen sami v hlavě spočítejte, kolik asi tak stojí hodina vašeho času. A teď si tuto hodinu přepočítejte na čas, který strávíte správou svých sociálních sítí.
Ano, sice tyto peníze nikomu neplatíte, protože se svým sociálním sítím věnujete sami a sami sobě samozřejmě logicky nic neplatíte, ovšem už se obíráte o svůj drahocenný čas, který byste mohli věnovat například nějaké jiné práci, schůzkám, meetingům, oslovováním nových zákazníků, apod.
Ušetříte čas nebo peníze?
A právě v tuto chvíli přichází na scénu myšlenka, že se vám o vaše sociální sítě postará někdo jiný. Zaměstnanec, kolega, kamarád, manželka či manžel, nebo třeba externista či marketingová agentura.
V takovou chvíli by to pro vás měla být úspora nejen časová, ale také finanční. Nepálíte totiž na správě své vlastní peníze, které převyšují to, co zaplatíte za správu někomu jinému.
Je Facebook pro firmy zdarma?
Je tedy Facebook pro firmy zdarma? Jsou sociální sítě pro firmy levné?
Založit si firemní profil a jednoduše zde zveřejňovat příspěvky je samozřejmě pro firmy zdarma. Bez placené reklamy zde nic neplatíte a skutečně je to pro vás zadarmo.
Ovšem vždy pamatujte na svůj čas, který tomu věnujete a který samozřejmě už má nějakou svou finanční hodnotu. Tudíž úplně zdarma to nikdy není.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.