Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Jaký je rozdíl mezi osobním a firemním profilem?
Na Facebooku i na Instagramu může mít profil jak obyčejný člověk, tak i jakákoliv firma nebo společnost. V čem se tedy firemní a osobní profily liší? Proč je lepší mít pro firemní účely firemní profil? A proč vám pro vaše podnikání nestačí mít osobní profil? Pohodlně se usaďte, hned vám to prozradím.
Co je firemní profil na Facebooku
Firemní profil neboli Stránka (Page) je typem profilu, který využívají na Facebooku firmy a další komerční subjekty. Obsahuje veřejné příspěvky, které může vidět každý uživatel na Facebooku, ale i mimo tuto síť. Fanoušci jej mohou libovolně označit tlačítkem "To se mi líbí".
Firmy musí mít firemní profil
Využívat tento typ profilu komerční projekty, firmy, značky a společnosti vyloženě MUSÍ
Podle Facebooku a jeho aktuálně platných pravidel jednoduše každý subjekt, který není žijící, musí používat firemní profil. To znamená, že už jen dle těchto pravidel byste neměli pro firemní účely používat osobní profil.
Osobní profily jsou jen pro lidi
Klasický osobní profil tedy mohou používat pouze lidé. Zároveň každý jednotlivec může mít pouze jeden profil a může jej využívat pouze pro nekomerční účely.
Zůstává tak například limitován počtem osob, které může mít v přátelích, ale i počtem těch, které bude sledovat. V obou případech jde o 5 000 lidí.
V čem se firemní profil liší od toho soukromého
S nadsázkou bych firemní profil mohla přirovnat k vaší virtuální kanceláři. Určená je pro vaše klienty, kteří se v ní mohou dozvědět vše podstatné o vás a vašem podnikání a má reprezentativní charakter.
Do firemního profilu se vyplňují základní informace o vaší firmě, tedy zejména adresa a telefonický a e-mailový kontakt.
Dále vás Facebook při zakládání firemního profilu vyzve k tomu, abyste připojili logo své značky. Stejně tak je vhodné nahrát na stránku úvodní a profilovou fotografii.
Osobní profil je jako vaše ložnice
Soukromý profil bych naopak mohla ve stejné analogii přirovnat k vaší ložnici. Máte v ní tedy dost osobních věcí a pravděpodobně si do ní nezvete úplně každého.
A určitě se shodneme, že do své ložnice si své zákazníky a klienty nikdy nezvete. Když už, sejdete se s nimi třeba někde v kavárně nebo coworkingu.
Stejně tak byste tedy měli zásadně oddělovat informace a obsah na svém osobním a firemním profilu.
Výhody firemního profilu
Výhodou firemního profilu je především to, že tuto stránku může mít pod správou více lidí. Do osobního profilu naproti tomu nemůžete přidat žádné další správce nebo editory obsahu. Jste na to sami. Což ale dává smysl. Do své ložnice si taky nezvete cizí lidi, aby vám hodnotili vaše povlečení.
Dále vám firemní profil umožní sestavovat pro konkrétní stránku placené kampaně. To opět na vašem osobním profilu není možné.
Facebook má navíc k dispozici pokročilé informace o dosahu a dalších výkonnostních parametrech vašich reklamních kampaní. A na rozdíl od soukromého profilu jej můžete napojit i na Business Manager.
Osobní profil není určený k firemním aktivitám
Na osobním profilu oproti tomu nemůžete propagovat příspěvky a stejně tak nemůžete využít FB pixel pro remarketingovou reklamu.
Na soukromém profilu nemůžete mít "Obchod", ani "Katalog produktů" či "Nabídku služeb". Stejně tak na něm chybí propracované přehledy a statistiky návštěvnosti a úspěšnosti vašich příspěvků.
Navíc osobní profil není možné začít sledovat pomocí tlačítka "To se mi líbí". V případě, že nechcete ztratit konkrétního uživatele s osobním profilem, musíte se stát na Facebooku přáteli.
Firemní profil je pro firemní účely.Osobní profil je pro osobní účely.
Na firemním profilu můžete:
- Nastavovat placenou reklamu.
- Sledovat úspěšnost kampaní.
- Sledovat přehledy a statistiky návštěvnosti a úspěšnosti vašich příspěvků (i neplacených).
- Využít FB pixel pro remarketingovou reklamu.
- Přidat záložku "Obchod", "Katalog produktů" či "Nabídku služeb".
- Napojit na Business Manager.
- Plánovat příspěvky dopředu.
- Přidat další správce nebo editory obsahu.
- Vás může začít kdokoliv sledovat jen pomocí tlačítka "To se mi líbí".
- atd.
Jak využít firemní profil pro reklamní účely
Svůj soukromý profil pro účely podnikání na Facebooku používat tedy jednak nesmíte, ale ani se pro tento účel funkcionalitou příliš nehodí. Je však nutné si uvědomit, že abyste si mohli založit profil firemní, ten soukromý musíte mít k dispozici.
Opět to můžu přirovnat k té pomyslné kanceláři. Taky si nebudete pronajímat kancelář, pokud jednak nemáte firmu, ale hlavně nemáte vyřešené své vlastní bydlení a bydlíte pod mostem. Proto je potřeba mít v prvé řadě osobní profil a až pak je možné založit si ten firemní.
Založení firemního profilu
Už při zakládání stránky si budete rozmýšlet, jestli profil zakládáte jako firma nebo značka, případně jakožto komunita či veřejně známá osobnost.
Vytvoření facebookové stránky je zdarma a zabere vám jen pár kliknutí.
- Přímo na úvodní stránce Facebooku ve spodní části obrazovky naleznete odkaz Vytvořit stránku.
- Vyberete si typ subjektu, pro který stránku zakládáte.
- A vyplníte požadované informace.
Mít firemní profil ještě neznamená úspěch
Dále je potřeba dbát na to, že bezprostředně po založení firemního profilu je nutné dále s profilem pracovat. Nestačí jej jen mít. To vám úspěch nezaručí. Je potřeba s ním pracovat, a to na bázi promyšlené marketingové strategie.
To znamená především pravidelně zde sdílet obsah, který bude doplněný poutavou, zajímavou a originální grafikou, komunikovat zde s fanoušky a starat se o budování komunity na síti.
Pracovat s příspěvky vám dovolí především karta Přehledy stránky. Ta vám umožní zjistit, jak uživatelé na váš obsah reagují a o jaký obsah mají největší zájem. Podle toho následně můžete svou aktivitu upravit.
V současné době na Facebooku působí především cílová skupina ve věku nad 25 let. Značnou výhodou této sociální sítě je velmi efektivní práce s cílovým publikem. Široká škála dostupných demografických údajů vám umožní skutečně detailní cílení vašeho obsahu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.