Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
Jaká bude pro vás časová náročnost mít svého správce sociálních sítí?
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita je tedy poněkud jiná.

Mít svého správce sociálních sítí stále znamená čas
Představte si, že jste kapitán lodi.
Najmete si navigátora, ale místo toho, abyste mu ukázali mapu, kudy chcete plout, prostě jen zamáváte rukou: "Pluj, kam uznáš za vhodné!"
A pak se divíte, že namísto na slunečných Bahamách jste skončili v mlhavém Skotsku.
Stejně tak to funguje i se správou sociálních sítí.
K tomu, aby vám správce dodával skvělý obsah, úžasné strategie a nejvymazlenější výsledky, potřebuje informace.
Spoustu informací.
A ty mu nikdo jiný neřekne lépe než vy sami.
Na jaké otázky byste se měli připravit?
Jak funguje váš business? Co je pro vás důležité? Co si přejete komunikovat? Jaké jsou vaše plány, novinky, akce? A co třeba příběhy, zajímavosti ze zákulisí, úspěchy, které si zaslouží sdílet?
Pokud tyto informace neposkytnete, je to, jako kdybyste poslali mistra pekaře do kuchyně s požadavkem na dort, ale zapomněli říct, jestli chcete svatební, narozeninový nebo něco pro milovníka fitness.
Připravte si proto alespoň 5 hodin svého času měsíčně
A tady nastupuje časová náročnost.
Ano, najmout si správce znamená delegovat spoustu práce, ale zdaleka ne všechnu.
Příprava podkladů, konzultace, schvalování obsahu – to všechno vyžaduje čas.
A pokud chcete, aby to fungovalo opravdu dobře, je potřeba s tím počítat.
Představte si správce sociálních sítí jako zahradníka.
Můžete mu dát volnou ruku a doufat, že vám vytvoří zahradu snů, ale pokud mu neřeknete, že nesnášíte levanduli a milujete růžové pivoňky, tak se vám výsledek nemusí líbit.
Když mu ale budete dávat průběžně informace, mohou vaše sociální sítě rozkvést tak, že vás budou vaši zákazníci i kolegové naprosto obdivovat.
Není to žádná černá magie...
Takže ano, najmout si svého externího správce sociálních sítí není sice žádná kouzelná hůlka, která vás zbaví veškeré odpovědnosti za komunikaci.
Spíše je to jako najmout si trenéra – pomůže vám báječně vyrůst, ale posilovat za vás bohužel nebude.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...