Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Jak zvýšit dosah příspěvků na Facebooku?
Již po několik let je Facebook zdaleka tou nejrozšířenější a nejoblíbenější sociální sítí. Udává se, že celá polovina české populace se alespoň jednou za měsíc připojí na Facebook. Ze sociální sítě, kde uživatelé sdílí své zážitky, se tak rázem stává ideální marketingová půda.
Navíc díky speciálním algoritmům najdou firemní příspěvky na sociálních sítích toho správného koncového uživatele. V době, kdy je stránka na Facebooku naprostým základem každého drobného podnikatele, nebyla propagace vašich produktů nebo služeb nikdy jednodušší. Stačí jen vědět, jak na to. Jak tedy zvýšit dosah příspěvků na Facebooku?
Zvyšte organický dosah: udělejte ze zákeřného algoritmu svého přítele
Snad každému je jasné, že cílem Facebooku je co nejdéle udržet pozornost uživatele. Za tímto účelem mu do "feedu" servíruje takové příspěvky, které ho zaujmou a donutí ho proklikat se dál.
Organický je ten obsah, který se zobrazí na hlavní stránce uživatele, aniž by však jeho autor platil za propagaci. Mezi takový obsah patří zejména:
- Příspěvky od přátel, stránek nebo událostí, které sledujete.
- Příspěvky, se kterými vaši přátelé jakýmkoli způsobem interagovali.
- Příspěvky odvíjející se od vašich zájmů, tedy "co by se vám mohlo líbit".
Aktivity svých uživatelů Facebook bedlivě monitoruje, není tak problém určit, jaký příspěvek je pro konkrétního člověka relevantní.
Vyjmenujeme si ovšem i další faktory, které rozhodují, zda je příspěvek hoden dostat se do feedu. Díky nim pochopíme, jak využít algoritmus ve váš prospěch.
Charakter postu
V tomto případě platí jednoduché pravidlo. Nejméně pozornosti Facebook přikládá obyčejným statusům. Větší váhu mají příspěvky s obrázky, videa, či GIFy a vůbec nejvýše pak algoritmus řadí živá vysílání.
Kvalita obsahu
Kvalita je samozřejmě věc, na kterou bychom se měli zaměřit primárně. Čím kvalitnější a lákavější příspěvek, tím víc interakcí (lajků, komentářů, sdílení nebo pouhých prokliknutí) si příspěvek vyslouží.
Konkrétní uživatel si těmito interakcemi s danou stránkou nebo profilem vytváří "vztah" a i zde je to prosté - silnější vztah znamená častější zobrazení. Vybízejte proto své diváky k aktivitě, lajky a komentáře nejsou jenom čísla, ale prostředek, který vás teleportuje na nejvyšší posty ve feedu.
Správný čas
Zveřejnit váš post v tu správnou denní dobu je klíčem k většímu dosahu. Nic není věčné, a to ani příspěvky, které mohou brzy padnout v zapomnění. Proto je třeba, aby ještě jako horké získali tu správnou odezvu.
Proto nikdy nepostujte uprostřed noci, ale v době, kdy jsou vaši sledující nejvíce aktivní. Ráno po probuzení většina lidí zkontroluje sociální sítě, nebojte se tak příspěvek zveřejnit hned po 7. hodině ranní.
Další dobrý čas je v poledne, kdy při obědové pauze nejeden uživatel sáhne po telefonu. Vůbec nejideálnější čas je mezi 17. a 19. hodinou.
To jsou ovšem velmi obecné rady. Ideální bude, když se budete řídit vlastními statistikami, které na svém profilu naleznete. Ovšem nezapomeňte na pravidelnost! Správné dávkování je cesta k tomu, aby si vás lidé zapamatovali.
Chcete být vidět? Zaplaťte si
Placený dosah
Tento způsob se může zdát výrazně jednodušší, ovšem i tentokrát je třeba strategicky uvažovat. Zaplacením za reklamu sice vaše práce může skončit, ale očekávaný výsledek se nemusí dostavit.
Kolikrát jste sami na sociálních sítích potkali reklamu, která vás nejenom neupoutala, ale ještě byste ji nejraději nařkli z toho, že zbytečně zabírá ve vašem feedu místo? To nám jasně říká, že zaplatit za reklamu není všechno. Úspěch znovu tkví v kvalitním obsahu, který uživatele upoutá a donutí ho kliknout.
Influenceři a affiliate
Velmi populární se v dnešní době stal tento typ placené spolupráce. Firma zaplatí konkrétní osobě nebo jiné společnosti, která skrze svoji vlastní platformu firmu propaguje. Jednoduše se tak zamíří na cílovou skupinu a nenásilně se upoutá její pozornost.
Ať už formou samotné propagace, soutěže nebo slev se tak osloví široké spektrum uživatelů. Jde tak o zaručenou a velmi rychlou metodu.
Pár tipů na závěr
Jak ještě i jinými způsoby můžete zvýšit dosah svých firemních příspěvků na Facebooku?
Své firemní příspěvky můžete také pravidelně sdílet mezi své přátele a rodinu, čímž opět organicky zvýšíte jejich dosah. Dále můžete využít soukromých tématických skupin, do kterých taktéž můžete nasdílet svůj obsah.
Jako další možností jsou nejrůznější affiliate spolupráce. Skvělou volbou je i partnerství s nějakou jinou firmou, se kterou se budete navzájem označovat v postech a své posty si budete sdílet. A v neposlední řadě jsou skvělou volbou také soutěže. Avšak u nich pozor. Ne vždy se mohou vyplatit. Více informací o soutěžích na Facebooku najdete v mém starším článku na toto téma.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.