Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Jak vytvořit skvělý příspěvek na sociální sítě?
Sociální sítě představují důležitý komunikační nástroj dnes již každé značky. Klíčem k úspěchu je jejich obsah. Jak by proto měl vypadat ideální příspěvek na sociální sítě? Pojďme se na to podívat.

Buďte autentičtí
Klíčem k úspěchu na sítích je autenticita a originalita. Jednoznačně nikoho jiného nekopírujte. Na síti prezentujte vlastní názory a hodnoty.
Samozřejmě je vhodné psané posty doprovodit také videem a fotografiemi. I ty by měly být v ideálním případě přímo vaše. Nevadí přitom, že minimálně zpočátku určitě nebudou tak dokonale "vypulírované" jako snímky z fotobank.
A co by na videu či fotografii mělo být? Nejlepší je, pokud přímo prostřednictvím fotografie či videa umíte prezentovat svůj produkt a jeho funkčnost. Vaši sledující totiž rozhodně nechtějí kupovat příslovečného zajíce v pytli.
Nabídněte pohled do zákulisí
Značek, které řeší konkrétní problém svého publika, je mnoho. Za každou z nich se ale vždy ukrývají konkrétní lidé.
Nechte své zákazníky nahlédnout nejen do toho, co děláte, ale především jak to děláte. Ukažte lidem, jak to vypadá "za oponou", když se fotí nová kolekce šperků nebo jaký čilý ruch panuje ve vašem skladu.
Nebojte se být i osobnější. I lidé ve vaší firmě mají své běžné lidské radosti a starosti. Proč se tak nepochlubit, že kolegyně slaví narozeniny nebo se váš firemní tým úspěšně rozrůstá čerstvě narozeným potomkem někoho z kolegů?!
Dejte lidem emoce
Na sociálních sítích vyžadují uživatelé zábavu, akci i emoce. S jistou nadsázkou bychom o emocích mohli říci, že vykazují "nakažlivé" chování. Emocionálně zbarvené příspěvky lidé sdílí mnohem ochotněji.
Platí to zejména pro pozitivní sdělení. Ta totiž nabízejí únik z reality. Radostné vyznění vašich postů na síti motivuje ostatní, aby se chovali stejně. Převaha pozitivních příspěvků tak komunitu vybudí k tomu, aby vaše chování zrcadlila.
Dalšími posty, které chtějí lidé na sociálních sítích sdílet, jsou ty, které vzbouzí překvapení a úžas. Naopak strachem nebo hněvem šetřete. Například hněv by měl vaše publikum opět spíše v pozitivním slova smyslu motivovat, například k tomu, aby se odhodlalo k nějaké akci.
Ptejte se
Pokládání otázek vede k odpovědím. Na světě je tedy dialog a právě dialog je pro sociální sítě mimořádně důležitý.
Tyto platformy by totiž měly být založeny právě na komunikaci. Otázky jsou tedy efektivní způsob, jak publikum zapojit. Zároveň jde o poměrně nenáročnou formu průzkumu. Pokud nevíte, jaký obsah by si vaši sledující přáli, jednoduše se jich na to zeptejte.
Zajímavou alternativou může být i živé vysílání, kdy necháte zájemce pokládat vám dotazy a přímo v reálném čase budete odpovídat.
Buďte užiteční
Máte pocit, že o pracně budované know-how se nesmíte dělit a už vůbec ho nelze "jen tak" pustit na internet? To je chyba.
Vaši fanoušci naopak jednoznačně ocení užitečné informace. Nebojte se jim na sociální sítě sdílet návody ve stylu "jak na to" nebo krátké užitečné tipy. Pokud se vás navíc lidé ptají neustále na tentýž konkrétní problém, rovnou můžete tuto nejčastěji kladenou otázku na sítích zodpovědět sami.
Vaše texty by tedy jednak neměly být nudné, ale ani příliš dlouhé. Pokud už potřebujete odprezentovat "suchá" data, zvolte zajímavou infografiku.
Závěrem aneb jak psát na sociální sítě
Sociální sítě jsou efektivním marketingovým nástrojem, který je pro velké firmy i freelancery prakticky nezbytností. Obsah pro vás by tak měl být navržen s ohledem na konkrétní platformu i podmínky vaší značky a je zapotřebí, aby zapadal do tonality celého vašeho brandu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé sítě a nechci o nich vědět"
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...