Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Jak vytvořit skvělý příspěvek na sociální sítě?
Sociální sítě představují důležitý komunikační nástroj dnes již každé značky. Klíčem k úspěchu je jejich obsah. Jak by proto měl vypadat ideální příspěvek na sociální sítě? Pojďme se na to podívat.
Buďte autentičtí
Klíčem k úspěchu na sítích je autenticita a originalita. Jednoznačně nikoho jiného nekopírujte. Na síti prezentujte vlastní názory a hodnoty.
Samozřejmě je vhodné psané posty doprovodit také videem a fotografiemi. I ty by měly být v ideálním případě přímo vaše. Nevadí přitom, že minimálně zpočátku určitě nebudou tak dokonale "vypulírované" jako snímky z fotobank.
A co by na videu či fotografii mělo být? Nejlepší je, pokud přímo prostřednictvím fotografie či videa umíte prezentovat svůj produkt a jeho funkčnost. Vaši sledující totiž rozhodně nechtějí kupovat příslovečného zajíce v pytli.
Nabídněte pohled do zákulisí
Značek, které řeší konkrétní problém svého publika, je mnoho. Za každou z nich se ale vždy ukrývají konkrétní lidé.
Nechte své zákazníky nahlédnout nejen do toho, co děláte, ale především jak to děláte. Ukažte lidem, jak to vypadá "za oponou", když se fotí nová kolekce šperků nebo jaký čilý ruch panuje ve vašem skladu.
Nebojte se být i osobnější. I lidé ve vaší firmě mají své běžné lidské radosti a starosti. Proč se tak nepochlubit, že kolegyně slaví narozeniny nebo se váš firemní tým úspěšně rozrůstá čerstvě narozeným potomkem někoho z kolegů?!
Dejte lidem emoce
Na sociálních sítích vyžadují uživatelé zábavu, akci i emoce. S jistou nadsázkou bychom o emocích mohli říci, že vykazují "nakažlivé" chování. Emocionálně zbarvené příspěvky lidé sdílí mnohem ochotněji.
Platí to zejména pro pozitivní sdělení. Ta totiž nabízejí únik z reality. Radostné vyznění vašich postů na síti motivuje ostatní, aby se chovali stejně. Převaha pozitivních příspěvků tak komunitu vybudí k tomu, aby vaše chování zrcadlila.
Dalšími posty, které chtějí lidé na sociálních sítích sdílet, jsou ty, které vzbouzí překvapení a úžas. Naopak strachem nebo hněvem šetřete. Například hněv by měl vaše publikum opět spíše v pozitivním slova smyslu motivovat, například k tomu, aby se odhodlalo k nějaké akci.
Ptejte se
Pokládání otázek vede k odpovědím. Na světě je tedy dialog a právě dialog je pro sociální sítě mimořádně důležitý.
Tyto platformy by totiž měly být založeny právě na komunikaci. Otázky jsou tedy efektivní způsob, jak publikum zapojit. Zároveň jde o poměrně nenáročnou formu průzkumu. Pokud nevíte, jaký obsah by si vaši sledující přáli, jednoduše se jich na to zeptejte.
Zajímavou alternativou může být i živé vysílání, kdy necháte zájemce pokládat vám dotazy a přímo v reálném čase budete odpovídat.
Buďte užiteční
Máte pocit, že o pracně budované know-how se nesmíte dělit a už vůbec ho nelze "jen tak" pustit na internet? To je chyba.
Vaši fanoušci naopak jednoznačně ocení užitečné informace. Nebojte se jim na sociální sítě sdílet návody ve stylu "jak na to" nebo krátké užitečné tipy. Pokud se vás navíc lidé ptají neustále na tentýž konkrétní problém, rovnou můžete tuto nejčastěji kladenou otázku na sítích zodpovědět sami.
Vaše texty by tedy jednak neměly být nudné, ale ani příliš dlouhé. Pokud už potřebujete odprezentovat "suchá" data, zvolte zajímavou infografiku.
Závěrem aneb jak psát na sociální sítě
Sociální sítě jsou efektivním marketingovým nástrojem, který je pro velké firmy i freelancery prakticky nezbytností. Obsah pro vás by tak měl být navržen s ohledem na konkrétní platformu i podmínky vaší značky a je zapotřebí, aby zapadal do tonality celého vašeho brandu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Vlastní fotky nebo fotobanka?
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...
Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?