Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
Jak to, že mi Facebook PIXEL nesbírá žádné výsledky?
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes? A jak odhalíte pravou podstatu tohoto problému? Pojďme se na to společně podívat.
1. Zkontrolujte administraci na svém webu
Nejprve vejděte na své webové stránky, respektive do jejich administrace a zkontrolujte, zda zde máte v pořádku vložený svůj Facebook PIXEL.
A to nejen, zda tu vůbec je, ale zda je na správném místě, zda je ve správném formátu (tedy v tom, který vám vygeneroval přímo Facebook) a zda obsahuje všechny informace a hlavně ID vašeho Facebook PIXELU.
S tímto vším vám může pomoci váš webmaster.
TIP pro vás:
Pokud se v administraci vašeho webu ztrácíte, můžete si pomoci jednoduchým nástrojem, abyste zjistili, zda máte Facebook PIXEL na svém webu.
Tento nástroj se jmenuje Facebook Pixel Helper a můžete si jej zcela zdarma nainstalovat do svého internetového prohlížeče jako addon.

Není to tedy běžná součást internetových prohlížečů a musíte si jej echt nainstalovat, ovšem nemusíte se ničeho bát. Tento nástroj je naprosto zdarma a je zcela bezpečný.
Jednoduše vám ukáže, zda je Facebook PIXEL nainstalovaný na vašem webu či nikoliv.

Pokud takto zjistíte, že Facebook PIXEL na svém webu nemáte, nejlépe uděláte, když zkontaktujete svého webmastera a domluvíte se s ním na nápravě.
2. Zkontrolujte nastavené eventy na svém webu
Pokud Facebook PIXEL máte v pořádku nainstalován na svém webu, tedy alespoň vám to ukazuje Facebook Pixel Helper i váš webmaster, ale stále vám nesbírá v prostředí Facebooku žádné výsledky, zejména třeba množství objednávek, přidání do košíku, page view, atd., zkontrolujte, zda máte správně nastavené jednotlivé eventy na svém webu.
To uděláte takto:
1. Jste na svém počítači.
2. Vejdete normálně na Facebook - www.facebook.com
3. Přihlásíte se ke svému osobnímu účtu.
4. V levém menu na hlavní stránce vyhledáte položku Správce reklam - takto se dostanete do svého Reklamního účtu.

5. Zde opět v levém menu klikněte na Všechny nástroje.

6. Zde v menu vyhledejte položku Správce událostí.

7. Tady se dostanete do administrace a nastavení svého Facebook PIXELU.
8. Klikněte na tlačítko Přidat události.

9. Zvolte poslední možnost Přidání nové integrace.

10. Vyberte Meta pixel.

11. Zvolte opět poslední možnost Nástroj pro nastavení událostí.

12. Vše potvrďte modrým tlačítkem Otevřete nástroj pro nastavení událostí.
13. Zde do pole pro URL adresu webu vložte URL adresu vašeho webu a přejděte na svůj web s pomocí tlačítka Otevřít web.
14. Chvíli počkejte a otevře se vám nástroj pro nastavení jednotlivých událostí na vašem webu.
15. Díky tomuto nástroji si projděte všechny jednotlivé fáze nákupu na vašem webu a zkontrolujte, zda ke všem tlačítkům máte přiřazenou událost přes Facebook PIXEL.
16. Vše následně opět potvrďte s pomocí tlačítka Dokončit nastavení.
Takto byste měli mít všechny události na svém webu, včetně samotného Facebook PIXELU, nastavené správně.
Počkejte tedy pár hodin, maximálně den, a znovu zkontrolujte své placené kampaně, zda už vám konečně hlásí nějaké výsledky.
Tímto postupem by se vše mělo spravit.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...