Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Jak si na Facebooku nastavit reklamu zacílenou na e-mailové kontakty?
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Jak a kde můžete vložit e-mailové kontakty do svého Reklamního účtu v METĚ?
1. Jste na počítači.
2. Do nějaké složky ve svém počítači si hromadně do jednoho dokumentu stáhněte své e-mailové kontakty. Ideálně ve formátu .csv. (Jen pozor na GDPR! - pro použití pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!)
3. Vejděte na Facebook - www.facebook.com.
4. Vejděte na svůj osobní facebookový profil.
5. V levém menu si vyhledejte položku Správce reklam. (Takto se dostanete do svého Reklamního účtu)
6. Ve Správci reklam klikněte v levém menu na tři čárky Všechny nástroje.
7. A zde v menu vyhledejte položku Okruhy uživatelů.
8. Zde se dostanete do místa, kde si můžete vytvářet, upravovat a nastavovat různé cílové skupiny.
9. Klikněte na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů.
10. Zvolte možnost Vlastní okruh uživatelů.
11. Otevře se vám nové okno a v něm vyberte možnost Seznam zákazníků.
12. Zde můžete přímo importovat seznamy svých zákazníků z Mailchimpu, anebo ručně dokument, který jste si stáhli do svého počítače (vizte bod 2.)
13. Zde už je to jednoduché. Stačí se nechat vést Facebookem krok za krokem.
Jak a kde se nastavuje placená reklamní kampaň zacílená na e-mailové kontakty zákazníků na Facebooku?
Nyní se můžete vrátit zpátky do svého Správce reklam, tedy do Reklamního účtu.
► Zde klikněte na zelené tlačítko Vytvořit.
► Zvolte si cíl kampaně a celkový nebo denní budget kampaně.
► Přejděte na úroveň Sady reklamy dané kampaně.
► Nastavte si vše, jak jste zvyklí a přejděte do části, kde se nastavuje cílová skupina, neboli Okruh uživatelů.
► Zde se překlikněte na původní možnosti okruhu uživatelů.
► A zde klikněte do okna Hledejte stávající okruhy uživatelů.
► Zde si zvolte ten okruh uživatelů, který jste si vytvořili s pomocí e-mailových kontaktů.
Takto tedy zacílíte placenou reklamu na Facebooku a na Instagramu na lidi, kteří vlastní e-mailové adresy, na které zasíláte newslettery.
Případně můžete tuto cílovou skupinu z cílení vyloučit. To uděláte tak, že nejprve kliknete na Přidat vyloučení a pak si vyberete tuto cílovou skupinu.
K čemu je zacílení placené reklamy na Facebooku a na Instagramu na e-mailové kontakty?
Máte spoustu e-mailových kontaktů, na které posíláte newslettery? Máte jich alespoň 1 000 (toto je podmínka ze strany Facebooku)? Pak by byla obrovská škoda jich nevyužít i na soc. sítích, když je tady ta možnost.
- Můžete jim připomenout nějakou akci z newsletteru.
- Můžete jim nabídnout nějakou dodatečnou slevu nebo akci.
- Můžete doplnit nějakou informaci z newsletteru třeba o video.
Možností je nespočet... Byla by proto obrovská škoda toho nějak nevyužít i na soc. sítích.
Jen pozor na GDPR! Pro použití vašich e-mailových kontaktů pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...
Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?