Jak si na Facebooku nastavit reklamu zacílenou na e-mailové kontakty?

22.08.2024

Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.

Jak a kde můžete vložit e-mailové kontakty do svého Reklamního účtu v METĚ?

1. Jste na počítači.

2. Do nějaké složky ve svém počítači si hromadně do jednoho dokumentu stáhněte své e-mailové kontakty. Ideálně ve formátu .csv. (Jen pozor na GDPR! - pro použití pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!)

3. Vejděte na Facebook - www.facebook.com.

4. Vejděte na svůj osobní facebookový profil.

5. V levém menu si vyhledejte položku Správce reklam. (Takto se dostanete do svého Reklamního účtu)

6. Ve Správci reklam klikněte v levém menu na tři čárky Všechny nástroje.

7. A zde v menu vyhledejte položku Okruhy uživatelů.

8. Zde se dostanete do místa, kde si můžete vytvářet, upravovat a nastavovat různé cílové skupiny.

9. Klikněte na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů.

10. Zvolte možnost Vlastní okruh uživatelů.

11. Otevře se vám nové okno a v něm vyberte možnost Seznam zákazníků.

12. Zde můžete přímo importovat seznamy svých zákazníků z Mailchimpu, anebo ručně dokument, který jste si stáhli do svého počítače (vizte bod 2.)

13. Zde už je to jednoduché. Stačí se nechat vést Facebookem krok za krokem.

Jak a kde se nastavuje placená reklamní kampaň zacílená na e-mailové kontakty zákazníků na Facebooku?

Nyní se můžete vrátit zpátky do svého Správce reklam, tedy do Reklamního účtu.

► Zde klikněte na zelené tlačítko Vytvořit.

► Zvolte si cíl kampaně a celkový nebo denní budget kampaně.

► Přejděte na úroveň Sady reklamy dané kampaně.

► Nastavte si vše, jak jste zvyklí a přejděte do části, kde se nastavuje cílová skupina, neboli Okruh uživatelů.

► Zde se překlikněte na původní možnosti okruhu uživatelů.

► A zde klikněte do okna Hledejte stávající okruhy uživatelů.

► Zde si zvolte ten okruh uživatelů, který jste si vytvořili s pomocí e-mailových kontaktů.

Takto tedy zacílíte placenou reklamu na Facebooku a na Instagramu na lidi, kteří vlastní e-mailové adresy, na které zasíláte newslettery. 

Případně můžete tuto cílovou skupinu z cílení vyloučit. To uděláte tak, že nejprve kliknete na Přidat vyloučení a pak si vyberete tuto cílovou skupinu.

K čemu je zacílení placené reklamy na Facebooku a na Instagramu na e-mailové kontakty?

Máte spoustu e-mailových kontaktů, na které posíláte newslettery? Máte jich alespoň 1 000 (toto je podmínka ze strany Facebooku)? Pak by byla obrovská škoda jich nevyužít i na soc. sítích, když je tady ta možnost.

  • Můžete jim připomenout nějakou akci z newsletteru.
  • Můžete jim nabídnout nějakou dodatečnou slevu nebo akci.
  • Můžete doplnit nějakou informaci z newsletteru třeba o video.

Možností je nespočet... Byla by proto obrovská škoda toho nějak nevyužít i na soc. sítích.

Jen pozor na GDPR! Pro použití vašich e-mailových kontaktů pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.