Jak proměnit vaše kamarády a osobní followery na cíl vašeho podnikání

26.05.2022

Máte svůj osobní instagramový nebo facebookový profil, který se vyznačuje širokým dosahem co se počtu sledujících týče? Je možné tyto lidi jednoduše přesměrovat na váš profil firemní? Existuje nějaký jednoduchý způsob, jak přetáhnout vaše kamarády na firemní profil? Pojďte se na to se mnou podívat.

Jak dostat návštěvníky z osobního profilu na firemní

Celá řada podnikatelů řeší, že je jejich osobní profil poměrně hojně navštěvovaný a sledovaný. Rádi by proto tuto uživatelskou základnu proměnili ve sledující pro svou značku či svou firmu.

Netuší ale, zda je to vůbec možné, případně jak to udělat

"Přesměrovat" followery z kamarádů na firemní fanoušky samozřejmě lze. Je to ale otázkou systematické a dlouhodobé práce. Neexistuje žádný zázračný čudlík, který by to během pár sekund udělal za vás.

Možných způsobů, jak tyto dva virtuální okruhy propojit, existuje vícero.

Žádná metoda samozřejmě není vyloženě zázračná a nezaručí vám na sítích bezmeznou popularitu s tisícovkami fanoušků ani zlepšení konverzí a pozvednutí celého podnikání.

Jak tedy na to?

Napište lidem o svém profilu

Nejjednodušším způsobem, jak dostat svůj firemní profil do povědomí svých kamarádů, rodiny a sledujících, je napsat jim o něm. Současně tak můžete snadno zhodnotit, zda je pro vaše přátele takto předkládaný obsah vůbec relevantní. 

Máte tak šanci, že se na sociální síti dostanete k lidem, pro které jsou vaše aktivity skutečně zajímavé.

Mluvte o svém firemním profilu

Není také na škodu zmínit se o svém firemním profilu během neformální konverzace třeba u kávy, na oslavě či u piva

Snadno tak oslovíte lidi, kteří sociální sítě sice mají a používají, ale nejsou na nich příliš aktivní. Případně vás osobně v přátelích zatím nemají, takže jim existence vašeho firemního profilu mohla uniknout.

Striktně oddělujte obsah

Odpovězte si sami na otázku, proč by vás vaši kamarádi měli na firemním profilu vlastně sledovat, pokud jim vše doslova naservírujete už na soukromém profilu?! 

Jednoduše pak už nemají důvod se o vaši značku dál zajímat. Musíte si tedy pro svůj firemní a osobní profil ponechat unikátní obsah.

Buďte aktivní

Na sociální sítě je potřeba vytvářet pravidelně promyšlený a pro značku relevantní obsah. Jinak váš profil pro cílové publikum opět nebude mít žádnou informační hodnotu, tudíž ho sledovat rozhodně nebudou.

Zmiňte se o svém firemním profilu na jiných sítích

Nové followery můžete získat jednoduše i tím, že odkaz na svůj firemní profil budete sdílet na svých soukromých účtech na jiných sociálních sítích a sledující vyzvete, aby se na něj podívali.

Zapomeňte ovšem na jakýkoli nátlak nebo přehnanou urputnost. O neustálé spamování rozhodně nikdo nestojí. Navíc si uvědomte, že to, že vás lidé sledují, ještě samo o sobě nemusí generovat žádnou užitnou hodnotu. Důležité je vybudovat si publikum, které bude relevantní a aktivní.

Závěr aneb jak udělat ze soukromých sledujících firemní

Potenciál svého soukromého profilu můžete využít i pro svoje podnikání. Ovšem i nad svými přáteli musíte přemýšlet jako nad jakýmkoli jiným potenciálním zákazníkem. Tedy primárně zkoumejte, co vaší cílové skupině chybí a jak jim tuto potřebu můžete se svým produktem nebo službou saturovat. 

A bohužel nehledejte žádný zázračný čudlík, nebo jednoduchý způsob přesunu vašich přátel mezi vaše firemní fanoušky.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...