Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku

23.11.2023

Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat.

Počasí a výsledky reklam

Hned na začátek ale upozorním, že se jedná hodně o individuální proměnnou, která na nás všechny působí trochu jinak. 

Pro někoho znamená déšť chvíli, kdy se zavře doma a sjíždí příspěvky na soc. sítích. Pro jiného neznamená déšť vůbec žádnou změnu v denním programu. Někdo si užívá tropické letní dny venku s přáteli nebo na koupališti, někdo je nenávidí a raději se na tuto dobu zavře doma.

Proto berte následující článek s hodně velkou rezervou. Spíše se i sami po přečtení tohoto článku podívejte do svých statistik a výsledků. Porovnejte si je s počasím daný den a zjistěte, zda mělo počasí na vaše výsledky nějaký vliv.

Pokud se podíváme na výsledky u jednoho mého klienta za říjen 2023, vidíme hned několik paralel:

  • Nákupy v I. polovině měsíce byly slabší, než ve druhé polovině měsíce - to může být způsobeno termínem výplaty.
  • Více nákupů průměrně proběhlo v pošmourné nebo deštivé dny, než v ty slunečné, a navíc spíše ve II. polovině měsíce.
  • Vyšší teploty průměrně znamenaly méně nákupů.
  • Průměrně více objednávek přichází po letních měsících, než během prázdnin.

Ovšem, jak vám asi dochází, relevantní závěry nelze vyvozovat jen z jednoho měsíce. Abychom skutečně mohli se 100% jistotou tvrdit výše uvedené závěry, museli bychom dlouhodobě sledovat počasí několik měsíců, ideálně let po sobě.

Avšak jistou představu jste jistě získali.

Jak toho můžete využít pro svůj marketing?

A jak této informace můžete využít pro sebe? Co z toho pro vás plyne? Můžete si otestovat větší investici do reklam v deštivých a pošmourných dnech a naopak nižší investici do reklam ve slunečných dnech. 

Ovšem vždy, za každých okolností následně tyto kroky pečlivě reportujte a vyhodnocujte. Třeba zjistíte, že u vás nemá počasí na reklamy absolutně žádný vliv. A je to naprosto v pořádku.

Jak vždy říkám - vše je potřeba si otestovat.

Počasí není jediný faktor

Počasí totiž není všemocné a není to jediný faktor, který ovlivňuje vaše kampaně. Může to být třeba i zmíněná polovina měsíce - termín výplaty, spuštěné akce, slevy, sezóna, konkurence, situace ve společnosti, atp.

Počasí nakonec vůbec nemusí být tím stěžejním prvkem.

Spouštět a zapínat reklamy podle počasí?

Určitě vás taky napadne, zda tedy nespouštět a nezapínat reklamy podle počasí? Tedy, že v krásné, slunečné dny bude vaše reklama úplně stopnutá a zapnete ji až tehdy, když se zatáhne.

To ale nemusí být správná strategie - vaši zákazníci se totiž o koupi rozhodují delší dobu. Nenakupují na základně jednoho zhlédnutí jedné vaší reklamy. Musí se s vámi a s vaší reklamou setkat vícekrát. A pokud reklamu necháte spuštěnou jen v deštivé dny, může to být málo a tak těch objednávek budete mít velice málo.

A taky se může stát, že bude celý měsíc krásně, ani jeden den nezaprší a pak vám reklama nepoběží vůbec. A jak vždy říkám - nula od nuly pojde. Pokud vám nepoběží vůbec žádná reklama, pak z ní logicky samozřejmě nebudete mít vůbec žádné výsledky.

Na počasí se tedy úplně spoléhat nemůžete.

Proč je tedy vůbec dobré dívat se na počasí?

Proč byste tedy počasí vůbec měli sledovat? Proč je dobré se na počasí vůbec ohlížet? 

Protože může být v některých chvílích odpovědí na vaše otázky - Jak to, že někdy máme objednávek v pondělky více a někdy méně? Jak to, že je tento týden tak slabý? Jak to, že přes víkend nepřišla žádná objednávka?

Někdy v tom totiž může mít prsty právě ono počasí. Nemusí, ale může. A vás to v tu chvíli může uklidnit, protože budete tušit, kde může být zakopaný pes.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?