Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Jak na úspěšné Stories?
Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

Jak na úspěšné Stories na Instagramu
Instagram vám dává velký prostor pro kreativitu. Lze k tomu využít i Stories.
Ty máte možnost uplatnit jak jako prostor pro interakci s vašimi zákazníky, tak i třeba k prodeji vašich produktů a služeb. Jak také podle odborných průzkumů 83 % marketérů uvedlo, plánují používat Stories pro product marketing.
Stories vám dávají celou řadu možností. K čemu všemu je můžete využít pro úspěch na svých firemních sociálních sítích? A jak je vymazlit k dokonalosti?
1) Využijte příspěvky zákazníků
Vytvářejí vaši zákazníci v souvislosti s vámi další obsah? Může to být mnoho typů příspěvků, od videí s rozbalováním přes návody až po recenze.
Tento obsah může potenciálním zákazníkům ukázat, jak by měli používat vaše produkty, nebo co je na vašich službách skvělého, a to přímo slovy vašich zákazníků.
A zkušenosti vašich zákazníků vydají za tisíce vašich nablýskaných slibů.
3) Používejte interaktivní prvky
Samotný Instagram uvádí, že 60 % firem používajících Instagram Stories v reklamách uplatňuje interaktivní prvky ke zvýšení doby sledování a snížení nákladů za kliknutí.
Interaktivní prvky, jako jsou kvízy, ankety, nálepky s hodnocením emoji, odpočítávání a další, vám tak pomohou zvýšit atraktivitu vašich Stories.
4) Zapojte další uživatele
Zmínit ostatní uživatele je skvělý způsob, jak zajistit, aby lidé viděli vaše Stories a mohli se také zapojit.
Kromě svých zákazníků můžete využít i influencery, zaměstnance, nebo dokonce účty jiných značek.
Označení uživatelé mohou sdílet vaše Stories se svými vlastními sledujícími. Díky tomu můžete získat více zobrazení.
5) Poděkujte svým followerům
Bez svých followerů by jakákoliv značka na sítích jednoduše nefungovala. Z marketingového hlediska by jakékoliv snahy byly pouze pověstným výkřikem do prázdna.
Oceňte tak své followery a prostřednictvím Stories jim za jejich přízeň poděkujte.
6) Sdílejte slevy
Šetření peněz je pro téměř každého z nás velmi důležité. Oblíbenou formu úspor představují slevové kódy.
Právě ty můžete společně s odkazem na konkrétní produkt sdílet ve svých Stories. Jde o snadnou cestu, jak ušetřit a vaši sledující to zaručeně ocení.
7) Podělte se o svou inspiraci
Běžné věci jako energická píseň nebo procházka v parku mohou být velmi inspirativní. Tento náhled lze využít i u firemního Instagramu.
Ukažte ve Stories lidskost. I vaši zaměstnanci tak například začínají svůj den s první ranní kávou. Podobně můžete sdílet i posty z dovolené.
Ale samozřejmě všeho s mírou!
8) Udržujte konzistentní styl
K tomu, aby vaše Stories vypadaly profesionálně, stačí v zásadě málo. Konzistentní barevné schéma nebo písmo pomůže v očích vašich zákazníků vytvořit specifickou zapamatovatelnou image vaší značky. Může to být například sjednocení Stories do černobílé podoby.
Další tipy, co můžete dát do svých Stories:
Nové/staré příspěvky z profilu
Stories od fanoušků
Behind the scenes = zákulisí
Často kladené otázky a odpovědi na ně
Co děláte během dne
Recenze od klientů
Kvízy
Ankety
Pikošky
Ze schůzek, z výletů, z aktivit
Volný čas
Inspirace
Váš den:
RÁNO:
Dnešní cíl a plán
Čím začínáte pracovní den
Jak na lepší ráno
Ranní rutina
Ranní příprava na pracovní den
ODPOLEDNE:
Co děláte a jak se vám daří během dne
Schůzky s klienty
Tipy na odpočinek
Jak trávíte volný čas
Oblíbený sport nebo koníček
Behind the scenes
VEČER:
Splněné úkoly a rekapitulace
Ukázka daného pracovního dne
Plány na zítřek
Večerní rutina
3 věci, které se vám během dne podařily
3 věci, které vám ten den udělaly radost
Setkání po práci s přáteli
Závěr aneb jak využít Stories v marketingu
Stories mohou být mocným marketingovým nástrojem, který vaší firmě dává celou řadu možností. Několik jednoduchých tipů vám tak může napomoci vybudovat úspěšnější značku. A nezapomínejte - promlouvejte přímo ke svým zákazníkům, sledujícím, fanouškům.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...