Každý cíl má jiné vyhodnocení
Každý cíl je totiž odlišný. Pokud chcete například více facebookových fanoušků, pak by vás měl zajímat týdenní a měsíční nárůst fanouškovské základny. Pokud chcete prodat více výrobků, pak by vás měly zajímat vaše měsíční tržby. Pokud chcete získat více návštěv na webu, pak by vás měla zajímat týdenní a měsíční návštěvnost webu. Pokud chcete zvýšit povědomí o vaší značce nebo firmě na Facebooku, pak by vás měl zajímat dosah vašich příspěvků.
Ani v jednom z těchto případů jsem nikde nezmínila počet lajků u příspěvků. A proč? Protože to prostě z pohledu vašich cílů není podstatné. Mohou snad lajky u příspěvků nakoupit více vašeho zboží, nebo častěji navštívit váš web? Ano, správně, nemohou. Jsou to prostě jen lajky. Ne žádná kouzelná číselka, která by vše vyřešila.
Jakou tedy hrají lajky roli?
Přesto, že vám tedy lajky nepomohou k dosažení některých z vámi stanovených cílů, jsou samozřejmě důležité. Ne, že ne. Kdyby nehrály žádnou roli, na Facebooku by vůbec nebyly. Takže co pro vás lajky znamenají? Lajky pro vás mohou být kompasem, co se vašim fanouškům vlastně líbí.
Když na Facebooku začínáte, ještě nevíte, co se vašim fanouškům bude líbit. Můžete sice tušit dle zkušeností ostatních, že to nejspíše bude zábavný obsah, ale jaký přesně? To ještě nevíte. A právě díky lajkům to poznáte. Ten obsah, který je více lajkovaný, je z pohledu fanoušků zajímavější. To je jednoduchá úměra.
Proto se na takový obsah zaměřte. Snažte se vašim fanouškům nabídnout právě to, co je baví. Čím více budou váš obsah lajkovat, tím více se zobrazí ostatním lidem, tím výše na zdech se bude zobrazovat a tím větší dopad bude mít.