Jak funguje reklama na Facebooku?

14.04.2022

Reklama na Facebooku je efektivním způsobem, který vám umožní účinně podpořit vaši značku. Co a jak na síti funguje? A proč byste se měli spolehnout na reklamu na Facebooku?

Jak může reklama na Facebooku pomoci i vašemu byznysu

Denně aktivně Facebook používají podle údajů z roku 2022 skoro dvě miliardy lidí. Sice vůbec poprvé letos tato sociální síť zaznamenala mírnou stagnaci, stále se však jedná o uživatelskou základnu, která je opravdu impozantní. 

Tento údaj totiž, jinak řečeno, znamená, že reklamy na Facebooku oslovují 34,1 % celosvětové populace starší 13 let.

Facebook je dnes vůbec nejpoužívanější sociální platformou. Oblíbená sociální síť stále vládne mezi publikem do 25 let, populární je ale i mezi cílovou skupinou ve věku 35 až 44 let. Uživatelé na něm v průměru stráví 19,6 hodin měsíčně.

Reklamou můžete oslovit doslova všechny

Dnes už zkrátka platí, že kdo není na Facebooku, jako by nebyl. 

Bezesporu se tak firmám otevírá vynikající prostor pro reklamu. Ostatně průměrný organický dosah příspěvku na facebookové stránce stále klesá, v roce 2020 to bylo pouze 5,2 % a dnes je to dle odborných zdrojů jen 2 %

Ačkoli je organický obsah stále pro každou značku tím nejdůležitějším, dokládá to, že se bez reklamy jednoduše neobejdete.

Reklama na Facebooku má smysl

Že vám reklama na Facebooku pomůže uspět v internetovém světě potvrzují i konkrétní čísla. Z těch lze vyčíst, že facebooková reklama v průměru navyšuje o 10 % zapamatovatelnost značky, o 4 % posiluje povědomí o značce a generuje nárůst prodejů o 2 % při srovnání s cílovou skupinou, která na této sociální síti oslovena nebyla.

S těmito zajímavými údaji přišla v minulosti realizovaná studie, kterou vypracovala společnost Nielsen ve spolupráci s Facebookem. Následně byl celý výzkum popsán serverem AdvertisingAge.

Jaké reklamy na Facebooku skutečně fungují?

A které reklamy zde fungují nejlépe? Jak vyplývá z informací uváděných společnost HootSuite, která se zabývá správou sociálních médií, lidé milují hlavně formát Stories.

Nebývalý úspěch si Stories zažily na Instagramu a úspěšně se tento formát ujal i na Facebooku. Celkem 58 % spotřebitelů tvrdí, že na základě reklamy ve Story navštívilo webové stránky značky a dalších 31 % si prohlédlo obchod na Facebooku.

Lidé se zamilovali do krátkých videí

Zvlášť dobře fungují i Reels, tedy krátká videa. Byť by se dalo očekávat, že v tomto směru Facebook "převálcuje" TikTok, není tomu tak. 

YouTube tvrdí, že celkem 77,9 % Američanů starších 16 let používá Youtube ke sledování krátkých videí. Na druhém místě je překvapivě právě Facebook s podílem 60,8 %. TikTok obdržel až třetí příčku.

Dá se tohle tvrzení ovšem aplikovat i na české prostředí?! Jednoznačně! 

Video reklama se na Facebooku určitě vyplatí i tuzemským značkám. Video příspěvky mají průměru o 135 % vyšší organický dosah než ty statické.

Závěr aneb proč se spolehnout na reklamu na Facebooku

Facebook je díky své popularitě prostorem, který vám dá mnoho příležitostí k tomu, abyste zaujali své potenciální zákazníky a posílili tak i vlastní podnikání. Reklama je v tom prakticky nezbytným nástrojem.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...