Jak funguje reklama na Facebooku?

14.04.2022

Reklama na Facebooku je efektivním způsobem, který vám umožní účinně podpořit vaši značku. Co a jak na síti funguje? A proč byste se měli spolehnout na reklamu na Facebooku?

Jak může reklama na Facebooku pomoci i vašemu byznysu

Denně aktivně Facebook používají podle údajů z roku 2022 skoro dvě miliardy lidí. Sice vůbec poprvé letos tato sociální síť zaznamenala mírnou stagnaci, stále se však jedná o uživatelskou základnu, která je opravdu impozantní. 

Tento údaj totiž, jinak řečeno, znamená, že reklamy na Facebooku oslovují 34,1 % celosvětové populace starší 13 let.

Facebook je dnes vůbec nejpoužívanější sociální platformou. Oblíbená sociální síť stále vládne mezi publikem do 25 let, populární je ale i mezi cílovou skupinou ve věku 35 až 44 let. Uživatelé na něm v průměru stráví 19,6 hodin měsíčně.

Reklamou můžete oslovit doslova všechny

Dnes už zkrátka platí, že kdo není na Facebooku, jako by nebyl. 

Bezesporu se tak firmám otevírá vynikající prostor pro reklamu. Ostatně průměrný organický dosah příspěvku na facebookové stránce stále klesá, v roce 2020 to bylo pouze 5,2 % a dnes je to dle odborných zdrojů jen 2 %

Ačkoli je organický obsah stále pro každou značku tím nejdůležitějším, dokládá to, že se bez reklamy jednoduše neobejdete.

Reklama na Facebooku má smysl

Že vám reklama na Facebooku pomůže uspět v internetovém světě potvrzují i konkrétní čísla. Z těch lze vyčíst, že facebooková reklama v průměru navyšuje o 10 % zapamatovatelnost značky, o 4 % posiluje povědomí o značce a generuje nárůst prodejů o 2 % při srovnání s cílovou skupinou, která na této sociální síti oslovena nebyla.

S těmito zajímavými údaji přišla v minulosti realizovaná studie, kterou vypracovala společnost Nielsen ve spolupráci s Facebookem. Následně byl celý výzkum popsán serverem AdvertisingAge.

Jaké reklamy na Facebooku skutečně fungují?

A které reklamy zde fungují nejlépe? Jak vyplývá z informací uváděných společnost HootSuite, která se zabývá správou sociálních médií, lidé milují hlavně formát Stories.

Nebývalý úspěch si Stories zažily na Instagramu a úspěšně se tento formát ujal i na Facebooku. Celkem 58 % spotřebitelů tvrdí, že na základě reklamy ve Story navštívilo webové stránky značky a dalších 31 % si prohlédlo obchod na Facebooku.

Lidé se zamilovali do krátkých videí

Zvlášť dobře fungují i Reels, tedy krátká videa. Byť by se dalo očekávat, že v tomto směru Facebook "převálcuje" TikTok, není tomu tak. 

YouTube tvrdí, že celkem 77,9 % Američanů starších 16 let používá Youtube ke sledování krátkých videí. Na druhém místě je překvapivě právě Facebook s podílem 60,8 %. TikTok obdržel až třetí příčku.

Dá se tohle tvrzení ovšem aplikovat i na české prostředí?! Jednoznačně! 

Video reklama se na Facebooku určitě vyplatí i tuzemským značkám. Video příspěvky mají průměru o 135 % vyšší organický dosah než ty statické.

Závěr aneb proč se spolehnout na reklamu na Facebooku

Facebook je díky své popularitě prostorem, který vám dá mnoho příležitostí k tomu, abyste zaujali své potenciální zákazníky a posílili tak i vlastní podnikání. Reklama je v tom prakticky nezbytným nástrojem.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?