Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Fanouškovská základna: Jak dlouho trvá její vybudování?
Fanouškovská základna je ještě i dnes, kdy už se všeobecně hovoří o tom, že počet fanoušků na Facebooku není zas až tak důležitý, pro mnoho klientů klíčová. Správci sociálních sítí často vyhodí raději tisíce korun za reklamu na Facebooku, aby měli narůstající počet fanoušků, než aby založili smysluplnou kampaň a prodávali své výrobky a služby. Už jsem se o tom několikrát zmínila, a opět to zopakuji - vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá! V tomto článku se ale na téma fanouškovské základny podívám z trochu jiného úhlu pohledu - jak dlouho trvá její vybudování?
Jak velkou chcete fanouškovskou základnu?
Než se pustím do odpovědi na mou otázku, vysvětlím, co to vlastně ta fanouškovská základna je. Jedná se o počet fanoušků, kteří vám dali na Facebooku "Lajk".
Ovšem její velikost není jednoduše definovatelná. Někomu stačí 200 fanoušků a je spokojený, někomu přijde i 10 000 málo. Abychom si tedy mohli odpovědět, jak dlouho bude trvat její vybudování, je nutné si určit, kolik fanoušků ve své fanouškovské základně chcete mít.
1 000? 5 000? 10 000? Stanovte si nějaký cíl!
Jak dlouho bude trvat její vybudování?
Nyní můžeme přejít k samotnému času, jak dlouho vám bude trvat, než získáte svůj vysněný počet fanoušků. Je to jednoduché - čím více peněz do propagace svého profilu vložíte, tím rychlejší tento proces bude. Jak už jsem psala, není to ideální, ale je v tom přímá úměra.
Je tedy možné získat relevantní a reálné fanoušky do měsíce? Ano. Je možné získat stejný počet fanoušků za rok? Ano. Záleží pouze na tom, kolik peněz do placené propagace profilu vložíte.
Samozřejmě je nejrozumnější nechat přicházet fanoušky přirozeně a postupně. V některých případech by to ale znamenalo například pouze jednoho fanouška za měsíc. Proto je v určitých případech vhodné si dopomoci placenou reklamou. Jak už jsem ale uvedla v úvodu - zbytečně touto reklamou nevyhazujte peníze! Nastavujte rozpočet do této reklamy s mírou. Raději zasponzorujte svůj obsah a zpropagujte své produkty a služby a počet fanoušků nechejte narůstat přirozeně. Vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá.
Facebook vám napoví
Vždy, když budete nastavovat placenou reklamu profilu na Facebooku, vám Facebook prozradí svůj odhad, kolik zhruba fanoušků takovou propagací získáte.
Toto číslo můžete ovlivnit nastavením kampaně, nastavením cílové skupiny nebo samotným obsahem reklamy. Cílem je samozřejmě optimalizovat reklamu tak, abyste za co nejméně peněz získali co nejvíce fanoušků. To je tedy jednoduchá cesta, jak zrychlit nárůst fanoušků.
Nekalé praktiky pro získání fanoušků
Existuje ovšem ještě odvrácená strana získávání fanoušků, díky které se stávají počty fanoušků na Facebooku zcela nerelevantní. Koupě fanoušků. Funguje to tak, že si za určitou částku nakoupíte určitý počet fanoušků. Tento proces funguje s plným vědomím těchto lidí a nabízí se mimo Facebook. Na Facebooku je reklama vždy čestná.
Tito fanoušci tedy nesplňují žádné definice vaší cílové skupiny, vaše produkty ani služby je nezajímají, nikdy si od vás s největší pravděpodobností nic nekoupí a nikdy nebudou reagovat na vaše příspěvky. Pouze za určitou finanční úplatu olajkují váš profil. Jsou to tedy takoví fanoušci jen na oko. Jen si s nimi honíte triko.
Výhodou takto získaných fanoušků je rychlost. Fanoušky totiž získáte v řádech hodin.
Nevýhodou je ale to, že si díky nim jen lžete do kapsy. Nic díky nim nezískáte, jen vyhazujete peníze doslova oknem.
Pár slov závěrem
Své povídání zakončím shrnutím:
- Pamatujte, že vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá.
- Nejrozumnější je nechat přicházet fanoušky přirozeně a postupně.
- Raději zasponzorujte svůj obsah a zpropagujte své produkty a služby.
- Pokud přece jen chcete navýšit počet fanoušků placenou reklamou, nastavte rozpočet do této reklamy s mírou.
- A za žádných okolností se nesnižte k nákupu fanoušků! Jsou to fanoušci jen na oko a jen si s nimi honíte triko.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.