Zrušit anebo nechat placenou reklamu?
Dostáváme se k nejzásadnější otázce - je tedy moudré rušit placenou reklamu na Facebooku, anebo se ji raději snažit za každou cenu ponechat? To je velmi složitá a individuální otázka. U někoho nebude zrušení placené reklamy až tak vadit, u jiného to způsobí pohromu.
Jak se tedy rozhodnout? Pořádně si projděte nejen výsledky z vašeho facebookového profilu, ale také z Analytics. Zjistěte naprosto přesně, co vám všechno placená reklama na Facebooku doposud přinesla. Kolik fanoušků měsíčně jste díky ní získali, kolik nový návštěvníků jste díky ní přivedli na své webové stránky a třeba taky, kolik objednávek vám tato reklama vygenerovala. To všechno si přesně spočítejte a odpovězte si, zda vám bude stát za to tuto reklamu zrušit.
Pokud bude odpověď ano, pak asi není nad čím přemýšlet a klidně ji ke konci měsíce nebo už ke konci týdne povypínejte.
Pokud ale bude odpověď ne, pak zkuste najít jinou možnost řešení tak, abyste nemuseli reklamu úplně zcela vypínat. Třeba snižte měsíční budget, nebo nechejte spuštěnou jen jednu kampaň, nebo podpořte budgetem jen ty kampaně, které vám toho generují nejvíce... Zkrátka se snažte najít nějaké jiné řešení.
Můj názor závěrem
Podle mě je totiž naprosto nelogické a dokonce i nesmyslné vypínat placenou reklamu na Facebooku ve chvíli, kdy vám přináší nové fanoušky, objednávky a zvyšuje úspěšnost vašich příspěvků. Chápu, že mohou nastat chvíle, kdy je potřeba "utáhnout kohoutky", ale přece existují i jiná řešení než úplně bezhlavě a bez rozmyslu vypnout placené reklamy na Facebooku. Pokud čekáte, že i bez nich budete dosahovat stejných výsledků, tak ne, nebudete.