Facebook už dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk

14.09.2022

Algoritmy sociální sítě Facebook jsou stále propracovanější. Týká se to i oblasti cílení reklamy. Proč se vyplatí ponechat v nastavení Facebooku do značné míry autonomii? To vám povím v následujících řádcích.

V čem tkví výhody cílení publika na Facebooku

Více než dvě miliardy aktivních uživatelů měsíčně propůjčují Facebooku značný potenciál, který mohou využít značky k vlastní propagaci. Cílení reklamy slouží k tomu, aby se příspěvky zobrazovaly tomu okruhu uživatelů, který je pro zadavatele relevantní.

Facebook nabízí tisíce možností pro cílení reklamy. K základním volbám patří především demografické údaje, jako je věk nebo poloha. Cílit lze taktéž na podkladě zájmů.

Pokročilé možnosti cílení reklamy na Facebooku

Pokročilé možnosti pak zahrnují i cílení na základě dalšího chování spotřebitelů. To může zahrnovat reklamy, na které uživatelé klikli, cílení podle stránek, v nichž jsou uživatelé zapojení, ale dokonce i podle mobilního zařízení, které používají. 

Právě detailní cílení jednoznačně patří k nejsilnějším "zbraním" Facebooku.

Snaha mít tento krok při nastavování reklamy reklamy důsledně pod kontrolou je proto zcela pochopitelná. Ruku v ruce však kráčí s typickou chybou: Nastavení cílení reklamy je příliš striktní. To paradoxně vede k naprosto opačnému efektu v podobě snížení výsledků.

K čemu slouží rozšířené cílení

Facebook tak již zavedl funkcionalitu v podobě tzv. rozšířeného cílení. To slouží k tomu, aby reklamní algoritmy Facebooku dokázaly reklamu zobrazit širšímu okruhu uživatelů ve srovnání s konkrétním výběrem samotného inzerenta. Sociální síť k tomu využívá mechanismus umělé inteligence.

Facebook tak využívá vlastní odhady k navržení cílových skupin mimo výběr uživatele, pro které by mohly být posty relevantní.

V rámci procesu optimalizace reklamy navíc bere Facebook v potaz nejen to, že potenciálně pomůže získat zadavateli více výsledků, ale dokáže je i zajistit za nižší cenu. Jedná se tak o velmi efektivní způsob, jak zlepšit dosažitelnost reklamy nebo optimalizovat její nákladovost.

Kdy je možné použít rozšířené cílení reklam na Facebooku?

Tato možnost cílení se automaticky využije, pakliže uživatel použije účel Konverze a bude optimalizovat na konverze, hodnotu nebo události aplikace, případně tehdy, pokud použije účely Instalace mobilní aplikace a Zprávy a bude optimalizovat na instalace aplikace nebo na konverzace, informuje samotný Facebook.

Kontrola nad cílením ale zůstává

Nyní lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že se automatizované cílení stalo výchozí volbou, půjde o výhodnější nastavení pro naprostou většinu značek. Výjimkou jsou tak spíše podniky s natolik specificky úzce vymezeným publikem, u něhož skutečně bude nutné velmi přesně definovanou cílovou skupinu.

Pochopitelně tak i možnost specifické kontroly nad dosahem zůstane zachována a marketéři budou moci některá publika z této možnosti v rámci Správce reklam vyloučit.

Závěr aneb vyplatí se automatizované cílení?

Automatizace nemůže samozřejmě zcela nahradit činnost odborníka, který na základě přesné analýzy reklamu nacílit zvládne. Nicméně může být poměrně výraznou pomocí. Stačí k tomu dát sociální sítí adekvátní prostor. Zároveň pamatujte, že Facebook už dnes dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk, proto mu k tomu dejte prostor.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...