Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
Facebook si strhává z karty 50, 100, 150, 200 Kč postupně. Je to normální?
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - je to normální? Je to běžné? To i třeba Alza, která zde utrácí statisíce měsíčně, platí po takových drbkách? Je to v pořádku? Anebo je u vás něco špatně?! Máte začít malovat čerty na zeď? Pojďme se na to společně podívat.

Nejprve vás uklidním - ano, je to naprosto v pořádku
Hned na začátku bych vás chtěla uklidnit, že to není žádná chyba, není to nic nenormálního, není to žádná podezřelá aktivita.
Je to naprosto normální!
Toto se děje všem začínajícím účtům napříč celou METOU.
A dává to smysl - META vás ještě nezná. Neví, kolik zde budete chtít utrácet a zda jí vždy budete řádně platit (platí se totiž zpětně, až když zde něco utratíte).
Proto jste zde na počátku svých reklamních dnů omezeni, a to nejen výší spendu do kampaní, ale i výší utracené částky, než ji uhradíte ze své platební karty.
Nebylo by totiž moudré, aby vás zde Facebook nechal proluftovat hned na začátku desítky tisíc korun, které byste mu pak třeba ani neuhradili.
Na začátku vždy platíte po malých částkách
Proto na počátku svých reklamních dnů na METĚ platíte po takovýchto drobných částkách.
Jak si ale určitě všimnete, budou se vám tyto částky postupně navyšovat, až se vám ustálí na zhruba 500 Kč - 1 500 Kč.
Jakmile tuto částku utratíte, strhne se vám automaticky z vaší platební karty.
Dá se tato částka ještě nějak navýšit?
500 Kč je pro vás stále málo?
Zasekla se vám platba právě na nějaké takové částce?
Chcete platit po vyšších částkách, abyste pak nemuseli každý měsíc posílat své účetní xy faktur z Facebooku?
Pak pro vás mám skvělou zprávu - tento limit, tato výše platby za reklamy na Facebooku se dá zvýšit.
Jak na to?
- Jste na svém počítači.
- Vejdete normálně na Facebook - www.facebook.com
- V levém menu si vyhledáte položku Správce reklam.
- Zde opět v levém menu kliknete na možnost Fakturace a platby. (Pokud tuto možnost zde nevidíte, klikněte na Všechny nástroje a zde vyhledejte položku Fakturace a platby).
- Zde klikněte nahoře vpravo na šedé tlačítko Nastavení plateb.
- A zde hned nahoře najdete limit pro platby

Zde stačí kliknout na ikonku tužky a upravit stávající částku za nějakou novou vyšší (nebo i nižší - pokud chcete).
Zprvu vás to třeba nepustí. Zprvu vám to utracenou částku bude systém navyšovat jen maličko a postupně. Ovšem po pár provedených platbách a po pár týdnech spuštěných reklam vás to pustí tuto částku významně navýšit.
Až tak, že třeba za placené kampaně v METĚ budete platit jen jednou měsíčně.
Kdy platíte za placené kampaně v METĚ?
A ještě jednou si připomeneme, kdy vlastně za placené kampaně v METĚ budete platit.
Facebook (META) si za placené kampaně strhává peníze až ve chvíli, kdy dosáhnete onoho limitu pro platby (vizte výše), anebo když dojde k danému dni fakturace (např. ve výše uvedeném Prt Scrn 15. 2. 2025).
Jakmile dojde na jednu ze dvou výše uvedených situací, Facebook si sám automaticky strhne peníze z vaší platební karty.
Nepotřebuje k tomu žádné povolení. Většinou k tomu nepotřebuje ani vaši přítomnost. Nepotřebuje k tomu ničí požehnání.
Udělá tak zcela automaticky, bez debat.
Ovšem strhne si od vás jen to, co jste skutečně reálně využili (prospendovali) za placené reklamy. Ani o korunu navíc.
Navíc si nikdy nic takto nestrhává do zásoby (na horší časy). Vždy si takto od vás strhává peníze jen za to, co jste zde skutečně reálně utratili. (Pokud si zde nenabíjíte kredit - to je ale něco jiného)
Zároveň vám právě zde ve Fakturace a platby (kam už jsme se tady společně proklikali) vždy ke každé platbě vystaví fakturu, ve které přesně a jasně uvidíte, za co přesně mu platíte.
Můžete si tak tedy vždy zkontrolovat, že platíte skutečně jen za to, co jste zde utratili.
A pokud vám platba z jakéhokoliv důvodu neproběhne, můžete ji právě zde znovu iniciovat:
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...