Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Facebook dynamický remarketing: Jak na něj?
Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Co je dynamický remarketing
Dynamický remarketing je jedním ze způsobů cílení reklamy. Umožňuje zobrazit reklamu na produkt, který si už zákazník v minulosti prohlížel na vašem webu, anebo na podobné typy produktů, které by vaše zákazníky mohly zajímat. Jedná se tak o nejefektivnější formu reklamy.
Proč je remarketing dynamický?
Dynamický se mu říká proto, že dynamicky zobrazuje produkty uživatelům podle toho, co se jim u vás na e-shopu nejvíce líbilo, co si prohlíželi, anebo o co projevili zájem. Nejedná se tedy o statickou nabídku produktů, kterou vy sami navolíte, ale o dynamické zobrazování vašich produktů, které ve své podstatě nemůžete ovlivnit (do jisté míry).
Kdy je vhodné nastavit dynamický remarketing?
Smysl má především u dražších produktů, kde může potenciální zájemce váhat, zda jej skutečně nakoupí. K rozhodnutí může přimět taktéž zákazníka, který si e-shop nezapamatoval a mohl by tak mezitím nakoupit u vaší konkurence.
Jak funguje dynamický remarketing na Facebooku
Uplatnění má tento způsob marketingu velmi široké a s úspěchem se užívá rovněž na sociálních sítích, nevyjímaje ani Facebook. Konkrétně na této sociální síti funguje podobně jako remarketing Google Ads. K mapování uživatelů se používají cookies.
Ty jsou prostřednictvím Facebook PIXELU ukládány a obsahují vždy jedinečný identifikátor v podobě ID souboru. Data se následně propisují do publika. To je ale napřed nutné vytvořit v Business Manageru.
Dynamický vs. klasický remarketing - Jak se od sebe liší a jaké má výhody a nevýhody?
Základním rysem dynamického remarketingu je vysoká přesnost zacílení a zobrazení konkrétního produktu. Tento typ propagace vám tak dokáže výrazně zvýšit konverzní poměr.
Pravděpodobnost je podle výzkumů až o 70 % vyšší. Na Facebooku mají remarketingové reklamy až 3x vyšší engagement.
Další předností je jednoznačně i to, že se jedná o konverze poměrně jednoduše získané. Důležité je uvědomit si i to, že na Facebooku je velmi důležité kampaně přizpůsobit příjemcům na míru.
Dynamické reklamy vám tak dokáží velmi usnadnit práci, a to zejména při snaze připomenout uživatelům, které produkty zapomněli v košíku.
Obecné statistiky uvádějí, že až 98 % návštěv získaných z placených kampaní, organického vyhledávání, sociálních sítí nebo e-mailingu nevede k žádoucím výsledkům. Chybí zde totiž zpětná vazba k vaší nabídce.
Výrazným benefitem je i přirozené začlenění těchto reklam.
Jak se nastavuje dynamický remarketing?
Dynamický remarketing na Facebooku je primárně určen hlavně pro firmy, které disponují nějakou online nabídkou svého zboží. Typicky se tak uplatňuje v e-shopech se zbožím. Pokud tedy nabízíte nějaké služby, dynamický remarketing nebude to pravé ořechové pro vás.
Jak na praktickou realizaci dynamického remarketingu? Existuje několik různých variant remarketingu na Facebooku, včetně seznamů zákazníků, návštěvnosti webových stránek a aktivity v aplikacích.
Cílit tak na své uživatele můžete jednak pomocí personalizovaných zpráv, dále existuje možnost nastavit reklamy lidem, kteří navštívili váš web ve stanoveném časovém rámci (například za posledních 30 dní), což je asi nejznámější alternativa, ale cílit zde můžete i na základě aktivity ve vaší aplikaci.
Jak se dynamický remarketing na Facebooku nastavuje?
- Nejprve je potřeba mít produktový feed.
- Dále je nutné vytvořit commerce managera a katalog produktů na Facebooku.
- Posléze následuje samotné nastavení dynamického remarketingu na Facebooku.
To provedete jednoduše tak, že se přihlásíte do svého účtu Správce reklam na Facebooku, vyberete rozbalovací nabídku "Nástroje" a zvolíte možnost "Publikum". Poté vyberte "Vytvořit publikum" a "Vlastní publikum". Následně navolíte typ publika.
Na závěr můžete nastavit a spustit samotný dynamický remarketing, a to klasicky pomocí nastavení kampaní s cílem Konverze a s pomocí Dynamického obsahu.
Kromě toho Facebook poskytuje zpětnou vazbu a dává uživatelům možnost zjistit, o jaké typy reklam a platforem má okruh uživatelů v rámci remarketingu největší zájem. Současně nabízí pokročilé analýzy a reporty atribuce, které vám pomohou efektivně využít Testování a učení.
Závěr aneb proč používat dynamický remarketing
Remarketing bývá zejména pro svou účinnost považován mezi marketéry za pomyslný "svatý grál". Je proto velmi důležité naučit se s ním pracovat. To vám pomůže odhalit jeho potenciál a získat zájem cílového publika také na Facebooku.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé sítě a nechci o nich vědět"
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...