Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Facebook Conversion Advantage Plus
V uplynulých měsících byl některým inzerentům na Facebooku zpřístupněn nástroj s názvem Advantage Plus nebo též Advantage+. O co se jedná a k čemu slouží? Mrkla jsem se tomuto novému nástroji na zoubek.

Co je Advantage+
Při nastavování vaší kampaně na Facebook Ads vás možná překvapila možnost nového nastavení. Objevil se zde nástroj známý pod označením Advantage+.
Prakticky se jedná o nový "zjednodušený" model na Facebook Ads pro konverzní kampaně. Podle Facebooku je tento nový typ vytváření kampaní je navržen tak, aby zjednodušil osvědčené procesy, a to na základě doporučených nastavení.
Konverzní kampaně raz dva
V podstatě se tak jedná o jednodušší způsob nastavení konverzních kampaní, který snižuje množství nezbytných ručních zásahů tím, že umožňuje Facebooku automaticky zvolit přednastavené volby.
Na rozdíl od tradičních konverzních kampaní ve Facebook Ads spojuje kampaň Advantage+ jednotlivé fáze tvorby kampaně, reklamní sady a reklamy do jedné sloučené etapy. Vše potřebné najdete pod záložkou Preset Settings v horní části obrazovky.
Novinka taktéž odstraňuje ruční zadávání nastavení, jako jsou strategie nabídky a metody optimalizace. Rovněž inzerenty směřuje k využívání dynamických reklam.
K čemu nástroj Advantage+ slouží
V této fázi však Advantage+ nelze považovat za plnohodnotnou alternativu původního ručního nastavení, své preference si stále můžete navolit i samostatně. Navíc není nástroj v současné době stále k dispozici všem inzerentům, byť se jejich okruh neustále rozšiřuje.
Nastavení však prakticky nepřináší žádné inovativní funkce. Nejedná se tedy o výkonnější způsob vytváření kampaní. Mohu prakticky tvrdit, že se jedná o postup vhodný pro méně zkušené inzerenty, kteří ve Správci reklam jednoduše přednastavené hodnoty nebudou upravovat a spolehnou se na základní možnost. Tato osvědčená schémata by měla vést k adekvátně lepším výsledkům.
Advantage+ = Boost?
V principu je tedy celý mechanismus značně podobný již známé volbě Boost. Boost je taktéž snahou Facebooku co nejvíce zjednodušit tvorbu jedné kampaně, reklamní sady a reklamy. Přesně totéž můžete udělat v rámci Správce reklam. Boost má ovšem méně možností přizpůsobení.
Advantage Plus je na tom velmi podobně. Správce reklam může být pro některé uživatele nepřehledný. Aby byl proces vytváření kampaní pro méně zkušeného inzerenta lákavější, Facebook jednoduše skrývá výchozí nastavení, takže jej sami nemůžete změnit.
Závěrem aneb má pro mě Advantage+ využití nebo ne?
V podstatě tak můžu říci, že Advantage+ může do určité míry fungovat jako ochrana inzerentů, s nadsázkou řečeno, před nimi samými, respektive před jejich chybami. Z tohoto pohledu se tak jedná o nástroj funkční, byť nikterak inovativní.
Pro zkušené inzerenty se však jedná naopak o nežádoucí omezení pokročilejších možností kampaní. Inzerent pod vlivem Advantage+ může ztratit kontrolu nad tím, co se vlastně pokouší optimalizovat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
"Tady máte mé sítě a nechci o nich vědět"
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...