Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Facebook Ads Manager: Máme problém načíst všechna požadovaná data.
Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak to můžete vyřešit?

Problém není na vaší straně
I mě se tato hláška začátkem roku 2024 u některých účtů, které spravuji, objevila. A po konzultaci s lidmi z Facebooku to rozhodně není ojedinělá záležitost.
Podle informací od marketingové podpory z Facebooku se s tímto problémem potýká spousta účtů (i z velkých marketingových agentur), a to už od loňského prosince. Od prosince 2023, kdy všichni řešili nejdůležitější kampaně celého roku. Ty vánoční.
Navíc můžete být klidní - nejste zablokováni, neudělali jste nic špatně, nemáte zablokovaný reklamní účet, vaše reklamy vám nejspíš stále jedou a fungují. Chyba je na straně Facebooku.
Jak to vyřešit?
Jak to tedy můžete vyřešit? Jak opět můžete vidět výsledky ze svých placených kampaní? Jak opět můžete nastavit nové reklamy?
Mám pro vás 3 řešení:
- Smažte v URL adresním řádku "business_id&"
- Zkuste si otevřít Správce reklam ještě jednou ze svého facebookového profilu
- Nainstalujte si Správce reklam do svého telefonu
Nyní se vám pokusím tato řešení blíže představit.
Smažte v URL adresním řádku "business_id&"
Jste na počítači. Máte před sebou stránku svého Reklamního účtu, kam jste vždy chodili pro výsledky, pro nastavování nových kampaní, pro optimalizaci stávajících reklam, apod. Ovšem nyní zde místo výsledků vidíte jen žlutý vykřičník a větu "Máme problém načíst všechna požadovaná data.".
Nahoře v adresním řádku si vyhledejte část "business_id&", toto smažte a znovu si stránku načtěte.

Jakmile to uděláte, měl by se vám váš Reklamní účet v pořádku opět načíst. Měli byste před sebou vidět spuštěné kampaně, veškeré jejich výsledky, možnost založit si novou reklamu, apod.
Co když toto nepomáhá? Nebo co když "business_id&" v adresním řádku nemám?
Nepomáhá to? "business_id&" v URL adresním řádku nevidíte? Anebo za "business_id&" máte nějaké číslo? Pak vyzkoušejte druhou možnost, a to znovu otevření vašeho Správce reklam z vašeho facebookového profilu.
- Jste na svém počítači.
- Běžte normálně na www.facebook.com.
- Vejděte na svůj osobní facebookový profil.
- V levém menu najděte položku Správce reklam.
- A klikněte na ni.

Takto se znovu dostanete do svého Reklamního účtu.
Toto zkoušejte tak dlouho, dokud vám ona hláška "Máme problém načíst všechna požadovaná data." nezmizí a konečně se v pořádku nedostanete do vašeho Ads Manageru.
Stáhněte si Správce reklam do svého telefonu
Pořád vám to nefunguje? Pořád se nedokážete dostat do svého Reklamního účtu? Ovšem je to velice urgentní? Potřebujete rychle stopnout nebo zapnout nějakou kampaň? Potřebujete se rychle podívat na výsledky svých kampaní?
Pak to můžete částečně vyřešit na svém telefonu. Stáhněte si aplikaci Meta Reklamy (nebo také Facebook: Správce reklam) v Google Store nebo App Store.
Díky tomu se dostanete do svého Reklamního účtu alespoň na mobilu a můžete zde (sice hodně omezeně, ale aspoň něco) spravovat, optimalizovat, vypínat/zapínat kampaně.
Nečekejte kompletní rozhraní, jako jste zvyklí z počítače, ovšem zoufalá doba si žádá zoufalé činy. A lepší aspoň takto omezeně, než-li vůbec.
Pokud ani toto nepomáhá, pak zkontaktujte facebookovou podporu pod tímto odkazem: https://www.facebook.com/business/help
To pro vás v tuto chvíli bude jediná možnost na řešení.
Proč se toto děje?
Někoho ještě možná napadne otázka - proč se toto vůbec děje? Proč vás Facebook nechce nechat pustit do vašeho vlastního Reklamního účtu, kde máte všechny své kampaně, za které řádně platíte?!
Bohužel vás zklamu - já sama to nevím. Nejprve jsem si myslela, že se bude jednat o krátkodobý problémek. Ovšem jelikož už tento problém trvá několik měsíců, řekla jsem si, že o něm napíšu článek, abych vám případně pomohla. Avšak zatím to nevypadá, že by to Facebook nějak řešil.
Těžko říct, kdy bude vše opět plně funkční.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.
Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...
Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...