Facebook Ad Library

17.08.2023

Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.

Co je Facebook Ad Library?

Sám Facebook uvádí, že Knihovna reklam (Ad Library) je místem, kde můžete vyhledávat reklamy spuštěné v technologiích společnosti Meta. Můžete tak získat velice cenné informace o nastavených a spuštěných reklamách.

Jaké výhody přináší Facebook Ad Library?

Až donedávna se správci marketingových kampaní museli spoléhat jen na svůj odhad, pokud chtěli zjistit, jak reklamu na této sociální síti používá jejich konkurence. To se ale změnilo právě díky nástroji Facebook Ad Library.

V něm si totiž všichni, a to i vy, můžete prohlédnout veškeré spuštěné i neaktivní reklamy na Facebooku a dalších platformách společnosti Meta (Instagram, Messenger a Whatsapp). Tato platforma vám navíc poskytne veškeré informace o reklamě, včetně toho, kdo ji vytvořil, zdroje financování, cílové skupiny, dosahu, výdajů na reklamu a doby trvání.

Už tedy nemusíte tápat ve tmě. Už nemusíte jen odhadovat, co a jak má vaše konkurence nastavené a spuštěné. Už to můžete velice přesně zjistit na pár kliknutí.

Proč Facebook Ad Library vznikla?

Možná si teď říkáte, že je Facebook Ad Library trochu neférovou konkurenční výhodou. Vždy přeci bylo nastavení reklam zahaleno tajemstvím a jednalo se o cenné know-how všech markeťáků. Jenže teď je tady Facebook Ad Library se všemi informacemi jako na zlatém podnose.

Proč tedy vůbec Facebook Ad Library vznikla?

Za zavedením tohoto mechanismu stála snaha zvýšit transparentnost Facebooku. Stalo se tak po amerických volbách v roce 2016. Facebook Ad Library tak slouží nejen marketérům, ale i vládě, novinářům, výzkumníkům a běžným uživatelům. Zavedena do praxe byla tato funkce v roce 2019.

Nahlédnout navíc můžete do požadovaných dat nejen aktuálně, ale i zpětně. A pamatujte, že jakákoli zveřejněná reklama na Facebooku, i ta vaše, se bude zobrazovat v knihovně reklam po dobu až 7 let.

Jak používat Facebook Ad Library?

Knihovna reklam na Facebooku funguje jednoduše: Jakmile na síti uvidíte spuštěnou reklamu, můžete na ni kliknout a získat tak o ní všechny dostupné informace.

Případně máte možnost v databázi vyhledávat na základě konkrétní kategorie. Jakmile reklamu najdete, můžete odkaz zkopírovat a vložit do prohlížeče. Nebo můžete jen použít funkci "Report" a zobrazit její podrobnosti.

Odpovědět si tak prostřednictvím této užitečné platformy můžete na celou řadu důležitých otázek ohledně využívání facebookové reklamy konkurenčními subjekty. Vyčíst prostřednictvím Ad Library můžete třeba to, jestli ostatní používají testování stejných verzí téže reklamy.

To vám umožní se dále rozhodnout pro případné změny ve vlastních reklamních kampaních. Ty mohou zahrnovat úpravu rozpočtu, změnu cílení nebo experimentování s novými typy reklam, jako jsou videoreklamy nebo rotující reklamy.

V konečném důsledku se tak můžete vyhnout tomu, že vaše vlastní reklamy budou stagnovat. Ad Library vám pomůže zjistit, co byste měli ideálně udělat, abyste zlepšili návratnost svých investic. Stejně tak ji můžete využít jako nástroj, díky kterému dokážete rozvinout vlastní kreativitu a získat nové nápady pro budoucí reklamy.

Knihovna reklam na Facebooku byla navržena tak, aby byla uživatelsky velmi přívětivá a přístupná všem, od začínajících inzerentů na Facebooku až po zkušené profesionály. Její používání proto nevyžaduje žádné technologicky pokročilé znalosti.

Naučte se čerpat informace z Facebook Ad Library

Facebook není jen sociální sítí, na níž se můžete prezentovat, nebo hodiny a hodiny prokrastinovat. Má k dispozici řadu užitečných analytických nástrojů a Ad Library je jedním z nich. Naučte se ji proto co nejdříve používat, abyste své reklamy posunuli na novou úroveň.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?