Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Cílení na Facebooku: Neplacené příspěvky
Už je to více než rok, když jsem vám poprvé prozradila, jak správně uchopit placenou reklamu na Facebooku. V článku Placená reklama na Facebooku aneb co byste měli vědět jsem vám prozradila, jak si stanovit správnou cílovou skupinu, jaký typ placené reklamy zvolit či jak by měl vypadat obsah takové reklamy. Pokud jste si tento článek ještě nepřečetli, určitě doporučuji se k němu vrátit. Najdete v něm spoustu tipů a rad, které vám pomohou správně nastavit placenou reklamu na Facebooku. V tomto článku navíc na tento text navážu, ovšem ne v placené reklamě, ale v neplaceném cílení na Facebooku.
O co se jedná?
Na Facebooku nemusíte cílit na vybrané cílové skupiny fanoušků pouze svůj placený obsah, ale také své neplacené, tedy jinak řečeno organické, příspěvky. To znamená, že i váš neplacený obsah uvidí pouze specifická skupina vašich fanoušků. Jak se to projevuje v praxi? Jednoduše - váš zveřejněný příspěvek uvidí pouze ten, kdo bude odpovídat zadané cílové skupině. Ovšem konec řečí, pojďme se pustit do práce.
Jak se nastavuje cílení u neplacených příspěvků?
Otevřete si svůj firemní profil na Facebooku. Zde hned nahoře uvidíte tradiční okénko pro vkládání příspěvku.
Do okna vložte text příspěvku, fotografii či video.
Jakmile máte text a veškerý obsah vložen, klikněte na možnost "Veřejný". Zde si vyberte poslední políčko "News Feed Targeting".
A nyní již můžete začít popisovat cílovou skupinu, kterou budete chtít příspěvkem oslovit.
Příklad:
Pohlaví: Ženy i Muži (lze cílit i čistě jen na Ženy nebo čistě jen na Muže)
Věk: 25 - 30 let
Lokality: Ostrava + 15 km
Zájmy: Facebook, Twitter, nakupování, sport, fitness...
Takto vám to bude bohatě stačit. Ale samozřejmě můžete ještě blíže specifikovat, koho budete chtít příspěvkem oslovit.
K čemu je cílení neplacených příspěvků dobré?
A k čemu je to všechno vlastně dobré? Proč byste měli i neplacené příspěvky cílit na určitou skupinu lidí?
Vždycky samozřejmě záleží pouze na vás a na obsahu, který zrovna zveřejňujete. Ovšem mohou se objevit situace, kdy bude vyloženě nutné, aby daný příspěvek viděla jen určitá sorta lidí.
Například budete zveřejňovat informaci, že právě v jedné z vašich prodejen, řekněme v Brně, probíhá výprodej. Avšak nebudete chtít touto zprávou zatěžovat své fanoušky v Praze, v Ostravě nebo třeba v Českých Budějovicích a zároveň nebudete chtít daný příspěvek sponzorovat, a tudíž cílit pomocí placené reklamy. Pak je cílení neplaceného příspěvku na místě.
Kdy není cílení neplacených příspěvků vhodné?
Rozhodně to ale s cílením neplacených příspěvků nepřehánějte! Pamatujte totiž na to, že Facebook zobrazuje váš obsah pouze zhruba 6 % vašich fanoušků. Pokud tedy toto množství ještě zmenšíte pomocí cílení, můžete se dostat na pár fanoušků, které tímto sdělením oslovíte. Proto používejte cílení neplacených příspěvků s mírou a rozvážně. Ideální je skutečně jen v těch případech, kdy bude takové cílení vhodné.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.