Cesta k fukční reklamě na Facebooku aneb na Vánoce je potřeba připravit se včas

13.10.2022

Na vánoční sezónu je zapotřebí se začít připravovat včas. Tato část roku se výrazně propisuje taktéž do marketingu. Co to reálně znamená na sociálních sítích? Jak se to projeví na vašich budgetech? A na co byste se měli připravit?

Vánoční kampaně si žádají navýšení rozpočtu

Přestože podzim skýtá i některé důležité příležitosti, jako je například i u nás stále etablovanější Halloween nebo Black Friday, je zapotřebí nepodcenit ani přípravu na Vánoce. Marketéři tak mají napilno prakticky už od září.

Je nutné si uvědomit, že příprava vánoční kampaně i na sociálních sítích vyžaduje dostatek času. Důležitá je příprava komunikační strategie, její realizace, ale i dostatek prostoru na následné vyhodnocení.

Podstatným faktorem jsou pak samozřejmě i finance. Před obdobím Vánoc je zapotřebí počítat s výraznějším přetlakem reklamy. Výrazná konkurence panuje primárně v maloobchodě. Pro prodejce sortimentu, který se tradičně uplatňuje jako vánoční dárky, případně souvisí s přípravou Vánoc, nastává v tomto období vrchol obchodní sezóny. Typicky v tomto segmentu dominuje móda, elektronika, kosmetika nebo knihy.

Samotný Facebook doporučuje rozpočet na reklamu navýšit na poslední čtvrtinu roku o 25 %. Co se týče konkrétních sum, přímo Facebook doporučuje stanovit minimální denní budget do konverzních, tj. prodejních reklam na hodnotu 500 Kč.

Správě dimenzovaná kampaň přináší výsledky

Díky tomu se následně vaše kampaně mohou zobrazovat požadovanému počtu lidí a vložená investice se přetaví v žádoucí výsledky.

V sociálních sítích se v tomto období ukrývá nebývalý potenciál. Až 71 % uživatelů Facebooku nebo Instagramu, kteří se v roce 2018 účastnili celosvětového průzkumu, uvedlo, že tyto platformy považují za prvek, který je ovlivňuje při rozhodování o vánočních nákupech.

Ideální metodou, jak na oblíbené sociální síti v současné době oslovit široké publikum, je především DABA neboli Dynamic Ads for Broad Audience. To je samotným Facebookem nově doporučené cílení na širší publikum s vyloučením pouze vašich stávajících zákazníků.

Nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní prohlížeče

A pozor, nezapomeňte dostatečně optimalizovat i svůj web. Podle webu Statista, německého portálu specializovaného na data o trhu a spotřebitelích, až 98,5 % uživatelů Facebooku přistupuje na Facebook přes mobilní zařízení. Vaše stránky by proto měly být dostatečně přehledné, jednoduché a zároveň i v tomto módu plně funkční.

Nezbytné je ještě jedno upozornění: Ačkoli reklama představuje důležitou součást činnosti ve vaší firmě před svátky, jednoznačně se pouze na placený obsah nespoléhejte. Nezapomínejte ani na ten organický! 

Pro stávající publikum se jedná o připomenutí vaší značky. Nové publikum se zase díky těmto příspěvkům bude moci s vaší službou nebo zbožím lépe seznámit.

Vánoce na Facebooku

Vánoční svátky představují vynikající příležitost, neboť konverzní poměr je přirozeně vyšší než jindy. Zákazník jen málokdy odchází s prázdnou, navíc je limitován časem. Reklama na sociálních sítích představuje ideální způsob, jak upoutat jeho pozornost. Je však nutné ji navrhnout s rozmyslem a pečlivě zároveň zvážit rozpočet.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?