Business Suite není Business Manager! Jaký je mezi nimi rozdíl?

02.02.2023

Facebook poskytuje řadu nástrojů pro správu vašeho firemního/profesního účtu. Jedním z nich je i Meta Business Suite. O co se jedná a v čem se liší od Meta Business Manageru?

Co je Meta Business Suite

Meta Business Suite mohli uživatelé poprvé vyzkoušet v roce 2020. Jedná se o nástroj určený pro komfortní správu veškerých firemních aktivit na Facebooku a dalších součástech ekosystému Meta. Určen je primárně pro využití v oblasti reklamy a marketingu.

Tento nástroj vám umožní navazovat kontakt s vaším cílovým publikem a dosahovat tak lepších obchodních výsledků. Lze v něm vytvářet a plánovat příspěvky, příběhy a reklamy pro vaši značku. Stejně tak nabízí praktické přehledy, díky nimž můžete svou činnost kvalitně optimalizovat.

Jedná se o centralizovaný nástroj. To znamená, že všechny účty, které vlastníte nebo spravujete, můžete prostřednictvím tohoto produktu spravovat přehledně na jediné kartě s pomocí celé řady snadno použitelných funkcí.

Meta Business Suite také umožňuje plynulé přepínání mezi účty, takže můžete velmi pohodlně spravovat nejen Facebook, ale i Instagram a Messenger.

Co je Meta Business Manager

Meta Business Manager je nástroj, který plní obdobnou funkci. Na Facebooku je dostupný už od roku 2014.

Primárně je tento nástroj opět určen ke správě obsahu. A o konkrétně toho firemního, jako jsou stránky na Facebooku, účty na Instagramu a reklamní účty. Ty umožňuje spravovat odděleně od vašeho osobního profilu.

Ze služby Business Manager můžete přistupovat k Meta Business Settings, které umožňují nastavovat oprávnění příslušných uživatelů. To znamená, že získáváte kontrolu nad jednotlivými položkami v systému Meta a můžete tak účinně kontrolovat míru zabezpečení a soukromí.

Jak pracovat s Meta Business Suite

Začněte tím, že pozvete svůj tým, aby s vámi spolupracoval v sadě Business Suite. Chcete-li spravovat firemní stránku na Facebooku v sadě Business Suite, vyberte položku Business Assets tab. Poté zvolte volbu Facebook Page.

Můžete vytvořit zcela novou stránku pro svou firmu nebo přesunout stávající stránku do svého Meta business účtu. Stejně tak máte možnost požádat o sdílení facebookové stránky klienta, což vám a vašemu týmu umožní přístup, aniž byste ji zcela převzali.

Se sadou Business Suite můžete pro značku přehledně vypsat nabízené služby, přijímat žádosti o schůzku a rezervovat termíny i používat další aplikace jako Acuity nebo Fresha. Tento nástroj lze rovněž připojit k aplikacím, jako je Canva a Vimeo a v neposlední řadě umožňuje plánování, návrh a publikaci obsahu na sociálních sítích.

Jaké jsou klíčové rozdíly mezi Meta Business Suite a Meta Business Manager?

Ačkoli oba nástroje vypadají zdánlivě podobně, existují v nich některé rozdíly. V první řadě je to ten, Business Manager je přístupný pouze na počítači, zatímco Business Suite má možnost využití na počítači i v rámci mobilní aplikace.

Business Suite vám umožňuje spravovat všechny firemní účty na Facebooku a Instagramu, zatímco Business Manager se zaměřuje pouze na stránky na Facebooku a reklamní účty.

Novější Business Suite je koncipován jako náhrada za starší Meta Business Manager. Oba nástroje tedy nejsou určeny k používání současně. Obecně se tak doporučuje primárně využívat novější platformu, kterou je Meta Business Suite.

Pokud se však z jakéhokoli důvodu potřebujete vrátit do Business Manageru, Meta vám to nyní stále umožňuje, lze se do něj jednoduše přepnout. Hledejte volbu Help v dolní části levého menu. Možnost Switch to Business Manager vám následně umožní se snadno vrátit ke staršímu mechanismu.

Závěr aneb k čemu je Meta Business Suite

Meta Business Suite představuje komplexní nástroj pro správu profilů na sociálních sítích a jejich organických i placených kampaní. V současné fázi nahrazuje původní Meta Business Manager.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...