Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
K čemu slouží Audience Network
Služba Audience Network byla spuštěna v roce 2014.
Slouží primárně coby síť partnerských webů, her a dalších aplikací třetích stran, v nichž se zobrazuje vaše facebooková reklama. Jak přímo konstatuje Facebook, primárně se jedná o herní aplikace, kde jsou hráči výrazně aktivní.
Audience Network = místo, kde se zobrazuje vaše reklama
Celý koncept tedy můžu definovat jako obsahovou síť. Zároveň je užitečným reklamním nástrojem.
Přirovnat ji můžu k jakési obdobě oblíbené služby Google AdSense. Pakliže ji chcete začít využívat, můžete si toto reklamní umístění navolit v sadě reklam při vytváření reklamních kampaní.
Věděli jste, že se reklamy z Facebooku můžou zobrazit i mimo samotný Facebook?
Jak avizuje samotný Facebook, platforma je určena k tomu, aby se inzerce u společnosti Meta rozšířila i mimo aplikaci Facebook.
Na straně vydavatelů pak slouží k tomu, aby tyto subjekty mohly začít vydělávat peníze na zobrazování reklam inzerentů z Meta platforem ve svých aplikacích. Chcete-li spravovat monetizaci v Audience Network, musíte si nastavit Správce monetizace.
Co můžete zobrazit v rámci Audience Network?
Podporuje různé formáty, ať už se jedná o nativní příspěvek, případně může reklama nabývat i podobu banneru či tzv. vsunuté reklamy, eventuálně také videoreklamy s odměnou za zhlédnutí. Zde umístěné reklamy využívají stejný systém cílení, aukcí, doručování a měření jako ty na Facebooku.
Momentálně podporují tyto účely:
Povědomí o značce (jen pro video)
Dosah (jen pro video)
Návštěvnost
Projevený zájem (jen pro video)
Instalace aplikace
Zhlédnutí videa (jen pro video)
Konverze
Prodej z katalogu
Jaké má Audience Network nevýhody?
Hlavní nevýhodou celého systému bylo dlouhou dobu to, že inzerenti nedokázali zjistit, kde se jejich reklama bude zobrazovat. To se změnilo teprve v roce 2018, když byl zveřejněn seznam těchto projektů, který si můžete stáhnout.
I vy sami se můžete podívat, kde všude se reálně vaše reklama zobrazila. Požadovaná data si máte možnost stáhnout v Business Manageru, konkrétně v sekci Bezpečnost značky, nedozvíte se je ale bohužel přímo ve Správci reklam.
Hlavním důvodem, proč je potřeba zobrazování reklamy pečlivě sledovat, je především to, že zobrazené příspěvky by měly být kontextově relevantní. Jinak hrozí, že náklady na kampaň budou investovány zbytečně, neboť se je nepodaří přetavit v požadovanou konverzi.
Navíc je potřeba počítat s tím, že uživatel může například v aplikaci kliknout na reklamu pouze omylem. Požadovaná interakce je ale z pohledu Facebooku tímto krokem splněna, proto hrozí, že bude zobrazovat podobné umístění nakonec stále častěji, ačkoli reálné výsledky taková reklama nepřináší.
Audience Network - Ano nebo ne?
Audience Network může být vhodným reklamním nástrojem pro Facebook, který vám může pomoci oslovit vyšší počet lidí. Je však nutné pochopit jeho princip a naučit se s ním adekvátně pracovat. A nezapomínejte ani na kontrolu, kde všude se vaše reklama zobrazila. Ne vždy to totiž může být relevantní.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...
Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?